Hoe heet de zanger van het lied ,ik sta op wacht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik gok op Joop de Knegt... "Joop de Knegt overleden op 26-10-1998. In Amsterdam is de voormalige zanger en theateragent Joop de Knegt overleden. Hij is 67 jaar geworden. Joop de Knegt is in de jaren vijftig vooral bekend geworden door zijn grootste hit ' Ik Sta Op Wacht '. Het liedje haalde indertijd ongekende verkoopcijfers. De Knegt stopte in 1960 met zingen en begon een theaterbureau. Hij werkte onder anderen voor artiesten als Willy Alberti en Johnny Kraaykamp" Number 1 in the Dutch Hitparade (1956-1965) Toegevoegd op 04-06-2009 15:52:57 Ik sta op wacht En denk aan jou Jij schreef me af Bleef mij niet trouw Ook een soldatenhart is niet van steen Waarom schreef jij die brief en liet mij zo alleen? Ik sta op wacht Mijn hart doet pijn Krijg ik verlof, dan staat er niemand bij de trein! Ik had gehoopt, dat jij op mij zou wachten Maar jij kreeg plotseling and're gedachten 'k Heb mij vergist in jou, mijn Marjolijn Het valt niet mee om weer alleen te zijn Ik sta op wacht En denk aan jou Jij schreef me af Bleef mij niet trouw Ook een soldatenhart is niet van steen Waarom schreef jij die brief en liet mij zo alleen? Ik sta op wacht Mijn hart doet pijn Krijg ik verlof, dan staat er niemand bij de trein! Bij de kazernepoort sta ik nu steeds te dromen Ik zie daar meisjes gaan en ook weer komen! Jij bent er niet meer bij, mijn Marjolijn Zoals het was, zo zal het nooit meer zijn! Ik sta op wacht En denk aan jou Jij schreef me af Bleef mij niet trouw Ook een soldatenhart is niet van steen Waarom schreef jij die brief en liet mij zo alleen? Ik sta op wacht Mijn hart doet pijn Krijg ik verlof, dan staat er niemand bij de trein!

Bronnen:
http://members.quicknet.nl/c.ooteman1/Alge...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100