wie ergert zich aan het feit dat ik aan het begin van mijn zinnen geen hoofdletters gebruik?

bron: zie plaatje...

extra aanwijzing

We hebben de volgende tips om je vraag te verbeteren:

* Begin je vraag met een hoofdletter.

...maar misschien weegt het gebruik van heel veel puntjes wel op tegen de niet gebruikte hoofdletters...

er was geen 'beste antwoord'... allemaal een +1 voor de moeite...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zolang je de vraag niet achterstevoren stelt en op het einde de zin niet eindigt met een hoofdletter, vind ik het best hoor...

ik niet, doe dat namelijk zelf ook nooit... behalve in een officieel verslag. anders ben ik er gewoon te lam voor.

Neehoor, misschien staat het wat overzichtelijker, maar je vraag wordt er niet minder duidelijk op (en dat heeft te maken met de richtlijnen) Niets op tegen!

Ik niet hoor. De vraag wordt er niet onduidelijker door.

ikke niet hoor, je gaat je gang maar...

Ergeren is een groot woord. Het valt me wel op dat veel mensen op internet (dit soort sites en bv ook msn) geen hoofdletters meer gebruiken. Het stoort me echter niet. Zolang er maar hier en daar wat punten en komma's worden gebruikt blijft de tekst leesbaar.

ik niet, ik vergeet het vaak....

Ik vind het een stuk irritanter als mensen een vraagteken vergeten in hun vraag op deze website. Dan klinkt een vraag als een soort bevel, waardoor ik absoluut niet de behoefte heb om te antwoorden.

Welnee joh, er zijn wel ergere dingen om je aan te ergeren, toch?

Liever geen hoofdletter aan het begin van een zin, dan CAPS LOCK. Zolang je niet te beroerd bent om overige interpunctie te gebruiken, en de tekst logisch te volgen is, is dit geen al te groot probleem.

Jouw vraag begint anders wel toch met een hoofdletter. Vraagje: Wil je het uit principe niet, vergeet je het gewoon of voer je actie tegen het een of ander?

ik niet hoor doe het zelf ook niet

ik vind het een hele goede tip, nooit over nagedacht maar het maakt het leven toch weer wat makkelijker, dankjewel.

k heb er geen problemen mee, doe het zelf ook amper. Toegevoegd op 06-05-2009 22:49:37 wat is die afbeelding die bij de vraag staat?

Wat maakt het uit een zin zonder hoofdletters of het ontbreken van andere leestekens zolang wij het begrijpen is er niks aan de hand. Niemand is volmaakt

Ik erger me wel heel erg aan het ontbreken van hoofdletters, punten etc. Of juist een overschot aan bepaalde dingen. Dat is een tic van mij. Nog erger vind ik het ontbreken van een hoofdletter bij namen. Ik snap mensen dan ook niet die hun eigen naam zonder hoofdletter schrijven. Dat is ook een reden om me te ergeren aan het beginnen met een hoofdletter. Als er een zin staat waarin een naam zit, en die naam is dan wel met hoofdletter, en de zin niet, dan ziet het er nog stommer uit. Toegevoegd op 07-05-2009 16:58:04 En ja, stan0611 is zonder hoofdletter! Anders ziet het er ook weer stom uit, daarbij is het een gebruikersnaam.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100