bio-plastic hoort bij het GFT, dus mag niet bij het gewone plastic afval. Dit is vervuiling van het afvalsoort.

Toegevoegd na 48 seconden:
toelichting, verboden is het natuurlijk niet, het kan alleen wel extra kosten voor de vuilaanbieder met zich meebrengen (gemeente) naar het verwerkingsbedrijf. Bovendien gaat het nu van afvalscheiden dan teniet als je het niet in de juiste bak doet.
13 jaar geleden
Bioplastic is biologisch afbreekbaar en mag bij het groenafval.

Het mag vast ook bij het plastic, maar hoeft dat dus niet.