Vergaat de wereld echt?

Iedereen zegt verschillende dingen, maar wat moet ik geloven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Zoals al meer is gezecht natuurlijk vergaat de wereld ooit maar ik denk dat je doelt op de maya mythe dat de wereld vergaat in 2012. Hier hoef je naar mijn idee geen zorgen over te maken. Volgens zulke voorspellingen zou de wereld letterlijk al een paar honderd keer moeten zijn vergaan. Gelukkig zijn we er nog allemaal en dat laat maar eens overduidelijk zien op wat voor los zand dit soort voorspellingen staat. Dus om antwoord te geven vergaat de wereld? Op den duur ja... Is het einde nabij? naar alle waarschijnlijkheid niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ja , die vergaat echt... Hij is ooit ontstaan, dus gaat ook weer weg.. Alles wat een begin heeft, heeft een einde...

Maar of jij dat meemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk vergaat de wereld ooit. Zoals alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uiteindelijk ontploft de zon (en ga nou niet zeggen dat het niet zo is want dat is echt zo) en dan sterft al het leven op onze planeet uit.

Toegevoegd op 06-05-2009 17:47:09
die is natuurlijk nog wel een aantal miljoen jaar verweg en misschien zitten we dan al op een andere planeet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hij vergaat, maar meer gerechtvaardigd is echter de vraag: 'wanneer'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk begin heeft een einde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PPL zou je aub je eigen antwoord willen wissen, het is namelijk precies hetzelfde als hierboven XiniX gegeven heeft... dank je wel... :-) is dus niet volgens de richtlijnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar staat XiniX dan?
(Kzieniks.....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL hij heet nu ...
Wat er ook gebeurd we go out with a bang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die vergaat maar ik ben er van overtuigd dat we dan al een andere leefbare planeet gevonden/gecreerd hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de wereld vergaat echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over 5 miljard jaar zie de vraag over de zon die supernova wordt. Alleen weet ik niet of het 's morgens of 's middags gaat gebeuren...
14 jaar geleden
Ja zoals de andere antwoorden al zeggen, ooit gebeurt dat. Of het erg is is een tweede. Het is alleen maar erg voor ons als het gebeurt terwijl je er nog bent.

Je kunt voor de zekerheid het beste doen alsof dat nog miljoenen of miljarden jaren duurt. Waarom?

- Omdat die kans het grootste is volgens alle feiten die we nu kennen.

- Mocht het toch tijdens je leven gebeuren, dan is het beter om te denken dat het NIET gebeurt. Dan heb je een vrolijk en mooi en prachtig leven. Tot het einde daar is, maar dat duurt maar even....dan heb je in elk geval ALLES eruit gehaald dat erin zat.

Als je daarentegen nu al gaat zitten simpen en depressief zitten wezen om het verlies, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk ongelijk, en ALS je gelijk krijgt heb je je leven met dat vooruitzicht zitten te verpesten. Wat eeuwig zonde is. Leven moet geleefd worden! Juist doordat het eindig is, is het veel waard. Alles wat schaars is is veel waard, dus dat ook!

Geniet! en geniet met je maten:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk vergaat de wereld. Als je maar lang genoeg wacht. Ga er wel van uit dat je dan wel heel erg lang kan wachten. De zon bijvoorbeeld gaat er nog een paar miljard jaar over doe dit voor elkaar te krijgen. De Aarde kan spontaan desintegreren (kansje daarop is een paar graden kleiner dan een googolplex [10^(10^100)] tegen 1) en er is natuurlijk nog de kans dat een steentje ter grote van Texas naar beneden komt maar gegeven hoeveel van dat soort steentjes er gevonden zijn en war ze rond zweven zou ik daar ook niet echt op wachten. Volgens de Bijbel komt God persoonlijk een keer een einde maken aan de Aarde en natuurlijk volgens de doemdenkers is de Aarde al minstens een paar dozijn keer vergaan en telkens hadden ze een goede verklaring waarom het stiekem toch niet gebeurd is.

Maw: ga er niet van uit dat je het einde van de Aarde in je leven mee maakt. (Tenzij je natuurlijk zelf een methode hebt bedacht om de Aarde op te blazen en die gaat uitvoeren). Dus laat je niet gek maken door sekten, 2012 mafketels (en overige mafketels) en sensatiezoekers. Laat het vergaan van de Aarde vooral over aan sciencefiction schrijvers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de zon zou de aarde inderdaad over 5 miljard jaar verzwelgen, ware het niet dat onze melkweg al in botsing komt met een ander stelsel over een paar honder miljoen jaar, dat zal de aarde niet overleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij zal eg wel vergaan maar waneer