Ben je verplicht de telefoon op te nemen?

Als iemand mij anoniem belt neem ik de telefoon niet op.Ik had me ergens voor aangemeld en die instantie zou mij laten weten of de keuze op mij was gevallen.Nu kreeg ik vandaag een e-mail van hun dat aangezien ik de telefoon niet opnam,de keuze op een ander is gevallen.
Ik had hun verteld dat ik de keuze via e-mail wilde ontvangen,ik kon namelijk kiezen...telefonisch of via e-mail.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb een geheim nummer en geef dat dus niet zomaar aan iedereen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geheim nr. is een goede reden om voor de mail te kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap niet hoe ze jou kunnen bellen, als jij een geheim nummer hebt en het niet door gegeven hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, behalve als ik bel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WJHM5600, ha,ha, leuk.

Het beste antwoord

Nee dat ben je zeker niet verplicht! Jij hebt in dit geval duidelijk je keuze voor email aangegeven, waarom hebben ze je die keuze gegeven als ze zich er toch niet aan houden? Het is jouw goed recht zelf te bepalen wat je doet met je telefoonnummer!
Ik zou als ik jou was toch aan hun aangeven dat het niet volgens de afspraak is gegaan.

(Met bekenden die je anoniem bellen kun je trouwens een code afspreken. dat ze voordat ze je gaan bellen eerst een smsje sturen, of bijvoorbeeld 2x over laten gaan en dan nog een keer bellen. Zo weet je dat het een bekende is die anoniem belt en kun je gewoon je telefoon opnemen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee; jij neemt wel of niet op. Dit bepaal je helemaal zelf. Niemand kan dit jou verplichten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het enige risico wat je hebt is dat je belangrijke informatie (zoals in jou geval) kunt missen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom dan vragen hoe ze mij moeten informeren?Dan moeten ze niet zeggen dat het via mail kan,en dan toch bellen.Ik geef niet graag mijn nummer...ik heb niet voor niks een geheim nummer.
Je bent helemaal ot niets verplicht in dit verband.
Wel een beetje lullig van die organisatie om telefonisch contact met je op te nemen. E,e,a, is te verklaren uit het feit dat adresgegevens geld waard zijn en hoe meer gegevens hoe meer waarde. Een telefoonnummer is zo`n toevoeging die extra geld opleverd en ze daarom graag willen hebben.
Jammer van je gemiste kans!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee natuurlijk kunnen ze dat niet verplichten.
De voorkeur ging naar e-mail en dan is het vreemd dat ze het zo doen.
Misschien moet je er wel blij om zijn dat het zo gelopen is.
Wat heb je aan een bedrijf dat zich nu al niet aan de afspraken houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan maar de vragen steller had het over een keuze die hij had en heeft gemaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom kun je kiezen als ze er niets mee doen, je mag er dan toch van uitgaan dat ze er wel wat mee doen, En dat noem ik dan een afspraak.
Nee, daar ben je niet toe verplicht natuurlijk. Het kan ook zijn dat je niet thuis bent, of dat je telefoon stuk is, of sowieso geen onbekende of afgeschermde nummers opneemt.
Maar als er iets verdeeld moet worden, een gewonnen prijs, of een huurwoning, of een deelname of wat dan ook, dan is de verdeler van die prijs, woning of wat het dan ook maar zou zijn, wel degene die de kleine lettertjes kan bepalen.
Dan zou het dus kunnen zijn dat ze ergens hebben staan: "De uitslag wordt telefonisch bekend gemaakt. Bij langdurig geen gehoor gaat de keuze naar de volgende op de lijst."

Zou raar zijn, maar op zich kan iemand of een organisatie dat zelf bepalen zoiets in het reglement op te nemen.
Ook dat is namelijk niet verboden, net als niet opnemen van de telefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom heeft iemand een geheim nummer. Telefoon is een communicatiemiddel, en je wilt bereikbaar zijn of niet.
Als je dat niet wilt kan je ook met de tram gaan.

Ik erger me er n.l. altijd aan als mensen een geheim nummer hebben, en mij wel willen bellen, maar niet teruggebeld willen worden. Er hoort wederkerigheid te zijn, anders werkt het hele telefoonverkeer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen hebben bijv. vaak een geheim nummer omdat ze (ernstig) worden lastig gevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bepaald dan zelf aan wie je je nummer geeft, je hoeft niet voor de hele wereld telefonisch bereikbaar te zijn. Dat is ieder zijn goed recht, en goed dat het bestaat! Het is zo heerlijk niet lastig gevallen te worden door call centers tijdens het eten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@bq24: precies, het is een eigen keus of je bereikbaar wil zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat iedereen vrij de tel. op te nemen wanneer je wilt, je kunt de stekker eruit trekken als je niet wil worden gestoord. Je kunt melden dat je niet door callcenters wilt worden gemeld. Als ik vroeger in het werk weer eens op een geheim nummer stuitte, vond ik dat knap irritant.
Meestal betrof het mensen die zwart werkten of schulden hadden e.d. Neemt niet weg dat je natuurlijk voor een stalker onvindbaar wilt zijn. Maar niet iedereen heeft stalkers toch. Als iedereen nu eens een geheim nummer nam!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoeven geen stalkers te zijn, het kan ook zijn dat je beslist dat je niet door onbekenden gebeld wil worden. Dat is ieders goed recht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom schermen bedrijven hun af?
De normaalste instellingen schermen hun nummer toch ook af, waarom is dat dan? En weet je hoeveel mensen een lastige ex hebben die het niet kan verkroppen dat je niet met hen verder wilt. En dus maar voor de lol op de gekste tijden dat even kenbaar maken met een afgeschermd nummer. Lekker als je dan ook nog een telefoontje verwacht die dan nog afgeschermd ook is, ik zou toch een klacht indienen als je zelf ook nog kenbaar hebt gemaakt dat je via email wilde communiceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@InekevL: Jij zegt: "Meestal betrof het mensen die zwart werkten of schulden hadden e.d."
En bedankt he!!!! Als ik wil dat een bedrijf mij kan bellen, geef ik ze zelf mijn nummer wel. Bedrijven hebben ook nog zoiets als briefpapier en email om je te bereiken. Dat doorgeven van niet gebeld willen worden door call centers werkt nog steeds niet echt.
Als je een geheim nummer hebt, heb je het dus lekker zelf in de hand. EN het bespaard je weer de moeite om elke keer er aan te moeten denken de stekker eruit te trekken als je niet gestoord wil worden. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat JIJ ZELF kunt bepalen wie je mag bellen.
Ik heb deze vraag of opmerking trouwens al een eerder ergens gezien of gehoord, het is vast niet recent en anders zijn er meerdere die dit overkomen. Wel heel sneu als je de baan graag had willen hebben.

Ook aan een kant wel heel slordig van het bedrijf trouwens als je via email contact hebt aangegeven.

Ook het feit dat dit bedrijf met een afgeschermd nummer werkt is knap lastig, ze zouden jou dus nooit kunnen bereiken als er wat zou wezen want je neemt dan niet op, ook wel weer een puntje van dit bedrijf maar geen reden om dan maar met de volgende kandidaat verder te gaan.

Misschien bij een volgend gesprek toch duidelijk aangeven hoe en wat en misschien met een reden zodat het blijft hangen waarom ze je moeten emailen. Helaas kan niet iedereen dit zomaar begrijpen in een tijd waar iedereen zelfs met zijn telefoon naar de w.c gaat bijvoorbeeld.