Hoe heet een jong van een ezelsmerrie en een paardenhengst en een paardenmerrie en een ezelshengst?

Toegevoegd na 4 minuten:
En hoe komt het dat de nakomelingen van deze combinaties geen aparte diersoort kunnen worden?

Toegevoegd na 31 minuten:
Publiceer dit voor goede vraag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.9K

Antwoorden (2)

Ezelshengst x Merrie = Muildier
Ezelin x Paardenhengst = Muilezel

Toegevoegd na 35 seconden:
van Wikipedia:

Een muildier (ook, zij het minder gebruikelijk, muilpaard geheten) is een kruising tussen een paardenmerrie (Equus caballus) en een ezelshengst (Equus assinus). Een muilezel is het jong van een ezelin en een paardenhengst. Beide combinaties geven een iets ander dier en beide combinaties zijn bijna altijd onvruchtbaar.
13 jaar geleden
De uitleg 'muildier'/ 'muilezel' klopt helemaal, maar je vraagt naar het jong : dat heet gewoon een 'veulen'.
Een paardenveulen en een ezelveulen worden allebei gewoon 'veulen' genoemd. (ook : 'zebra-veulen')