We hebben een viertal kippen op een bosperceel van 1200 mtr. lopen. De eieren zijn iedere keer weg. Hoe kan dit?

De kippen hebben een nachthok. Mensen kunnen het niet zijn, het moet een dier zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

Wellicht een vosje, wasbeer of das.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vos zou de kippen ook pakken.
Zou het kunnen dat ze geen eieren leggen?
Of dat je 4 hanen hebt? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige vogels eten hun eigen eieren op. Er kan best zo`n kip tussen zitten.

Zijn de kippen al wel volwassen?
Kippen beginnen pas met eiereren leggen als ze daar lichamelijk aan toe zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien eten de kippen wel de eieren op, dat gebeurt vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je zeker weet dat ze eieren leggen en ze zijn steeds (gedeeltelijk) weg, dan zijn er diverse redenen mogelijk.

als ze steeds gedeeltelijk weg zijn, bedenk dan wel, dat kippen niet persé elke dag een ei leggen. het komt regelmatig voor dat ze een dag overslaan (de cyclus van het ontwikkelen van een ei in het lichaam duurt ongeveer 28 uur.)

in een bosperceel zo groot zitten natuurlijk veel meer dieren. en een aantal daarvan zullen een kippeeitje zeker niet versmaden.

soms worden ze zo goed verstopt weggelegd, dat je ze gewoon niet terug vindt

dat kippen hun eigen eieren opeten heb ik nog nooit gehoord. ik sluit niets uit, maar het lijkt me onjuist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook kippen gehad maar het opeten van hun eigen eieren deden ze alleen zal ze heel erge honger hadden....bij mijn kippen dus....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eieren worden ongetwijfeld door een ander dier opgegeten.
Zorg voor een nachthok en leg een kunstei in een legbakje.
Dan heb je nog steeds kans dat ze de eieren ergens anders leggen omdat ze dat al gewend zijn.
Je zou er nog een aantal kippen bij kunnen nemen, die je eerst een dag in het hok op sluit om te wennen. Wat een luxe voor die kippen dat ze rond mogen lopen!
Succes!

P.s. ik heb een haan over waar ik een goed tehuis voor zoek, wil je die misschien hebben?