Waarom gaan veel mensen stilstaan op een roltrap?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk omdat de mens van nature een lui wezen is maar aan de andere kant begrijp ik het ook weer niet. Ik zie een roltrap vooral als een hulpmiddel om tweemaal zo snel boven of beneden te zijn. Rechts stilstaan en links lopen lijkt me dan ook een prima idee!

Dat is toch de bedoeling van een roltrap? Je gaat er op staan en komt vanzelf boven. Als je geen trap wilt lopen ga je op de roltrap staan...

omdat je vanzelf naar boven gaat, en niet hoeft te lopen om ergens te komen. je kan het wel doen maar als je geen haast hebt .

Uit luiheid Uit angst om te vallen Uit angst om vast te komen zitten

Omdat de trap het naar boven/naar beneden gaan voor jou doet en omdat veel mensen toch enigszins onzeker zijn op zo'n rollende trap.

Vind ik leuk Als ik haast heb durf ik wal eens doormarcheren.

Dit doen zij omdat lopen niet vereist is. De roltrap brengt je uiteindelijk naar boven of naar beneden. Maar je hoeft nier persé stil te staan op een roltrap. Ja mag ook rechts gaan staan zodat mensen je links kunnen passeren. En pas op het afstapje!

Leuke vraag, Werkt me op de lachspieren :D en ja ik sta zelf ook stil. Eigenlijk kun je sneller boven zijn, als je wilt? maar waarom die haast? Geniet even lekker van het gevoel een momentje voortbewogen te worden door wat anders... ff NIETS :) Ik zie al die mensen al staan met droge gezichten, ongeduldig wachtend tot ze boven zijn ^^

Zodat mensen even kunnen rusten.

Omdat het niet nodig is om te lopen. Je gaat immers vanzelf omhoog.

1 woord luiheid.

Stiekem is het bedoeld voor snelheid ;) in Schiphol heb je gewoon roltrappen die recht blijven,, (geen trap dus maar een rolvloer?) die is niet bedoeld om stil te staan maar voegt extra snelheid aan in de lange gangen ;) ook is het vaak in winkels voor het slepen van spullen en het mensen eerder naar boven te krijgen als ze met de trap gaan zijn ze vaak te lui om op de 1e of 2e etage te kijken :)

Begrijp ik ook he-le-maal niets van!! Als ik achter in de trein instap loop ik ook altijd helemaal naar voren! Logisch toch? Ben je eerder op je bestemming! Mensen die dat niet doen zijn maar gekkies. ;)

Om dat het een veel veiliger gevoel geeft , of als je zware tassen bij je hebt is het ook veel gemakkelijker , Of omdat er mensen voor je staan en je er niet door kunt lopen.

Daar zijn roltrappen toch voor ? Dat je vanzelf bovenkomt en toch niet hoeft te klimmen ? Volgens mij zijn al die mensen die niet kunnen blijven stilstaan op een roltrap zwaar overstressed.

Omdat ze weten dat ze vanzelf boven komen !

Omdat veel mensen traplopen zwaar en vermoeiend vinden. Dus waarom zou je het dan doen als je toch al vanzelf gaat? Overigens is traplopen wel heel gezond. Goede training voor onder meer het hart, de bovenbeenspieren en de kuitspieren. Bij overgewicht echter weer slecht voor de kniegewichten.

Nou, vaak kunnen mensen als ze van verdieping wisselen, kiezen tussen de gewone trap en een roltrap. Mensen die kiezen voor de roltrap hebben dus geen zin om zelf die trap op te lopen. Daar is een roltrap ook voor gemaakt, toch?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100