Je baas liegt tegen je hoe lost je dit op Hij is je baas .?

hij kan je maken en breken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
8.1K

Het beste antwoord

Ik heb ook zo een baas gehad.

Hij loog tegen me en dat was dan ook ten koste van mij. Ik moest mezelf beschermen anders vreesde ik voor mijn baan. Het was namelijk een tactiek van hem om mij uit mijn balans te halen zodat ik verwart was en mezelf niet goed kon verdedigen. Hij bleef zo sterk en ik zwak.

Ik heb dit opgelost, door zijn liegen te callen. Dus wanneer hij zei, dat heb je per mail gehad. Zei ik, kan je die mail laten zien?
Elke keer callde ik zijn bluf. En elke keer kon hij dit niet laten zien. Zelfs 1 keer zei hij, oh dan is het waarschijnlijk gefaxt. Alsof je interne communicatie faxt.

Maar dit hielp wel. Hij was opeens diegene die uit balans was. Hij was opeens diegene erg moest oppassen met wat hij vertelde. Het is toen ook snel gestopt. Zijn tactiek werkte niet meer bij mij.
Nu is hij mijn baas niet meer. En ik heb geen ander werk.

Ook al is hij je baas. Hij is ook een mens. Jij hebt het recht om voor jezelf op te komen. Jij hebt het recht om te vechten voor je baan. Zolang je dit op een nette manier doet, wordt het geaccepteerd.
Vergeet niet, hij doet dit om sterker te zijn dan jij. Om boven je te blijven. Als jij verwart bent, ben je zwak. Daag hem uit, op een nette manier. Laat hem maar aantonen dat hij de waarheid spreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ligt er denk ik aan hoe erg het is, en of hij jou er mee schaad. Voorzichtige benadering is geboden, maar je hoeft nooit zwijgzaam te lijden of toe te kijken. Probeer het anders met een annoniemen brief met jouw bevingdingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al heb je gelijk, je zult (in de meeste gevallen) geen gelijk krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat geval moet er teruggevallen worden op het bedrijfsreglement. Dat gaat zo.
A. De baas heeft altijd gelijk.
B. Zo niet, treedt regel A. in werking.
14 jaar geleden
Je kan gewoon om opheldering vragen onder het mom van dat je het niet begrijpt en hou jezelf maar dom.Laat in geen geval merken dat je hem van leugens verdenkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef de man ijverig gelijk, zelfs als hij zegt dat de zon schijnt terwijl het pijpestelen regent; hij vraagt erom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks hij jou baas is ,heeft hij toch 'gelogen'. Maak een afspraak met hem vraag duidelijkheid aan hem hoe het komt dat jij iets anders begrepen heb. Of hij kan uitleggen hoe het nu echt in elkaar steekt.Vraag Of hij zich vergist heeft?. Het is ook een mens. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij kan 100 keer je baas zijn ,hij hoeft niet tegen je te liegen,blijft hij tegen je liegen dan zou ik naar de bond stappen en het laten uitzoeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
punt 1, een hond heeft een baas .....
jij bent minstens net zo veel waard als die werkgever van je, dus geeft dat hem niet het recht tegen je te liegen.
vraag een 1 op 1 gesprek met hem aan en zeg wat je dwars zit.
als het een goede werkgever is zal hij je daarom respecteren.
als het een slechte werkgever is dan moet je zo snel mogelijk maken dat je daar weg komt ......wellicht even mooi weer spelen nog en ondertussen soliciteren ......
op de laatste dag kun je zeggen wat je werkelijk van hem vind. :)
sterkte !!!