Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het grootste dier een leeuw een panter of een tijger

welke kat is het grootst de panter leeuw of een tijger

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
12.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kijkt teveel reclames van national geographic haha

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

De tijger, om precies de zijn de Siberische Tijger, dat is de grootste van die drie.

Op nummer 2 staat de leeuw, op 3 de panter.

De Siberische Tijger is echter niet de grootste katachtige, dat is de Lijger. Het kind van de mannetjesleeuw en de vrouwtjestijger kan wel 3 meter lang worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Siberische tijger is de grootste levende kat ter wereld en kan tot wel 3 meter lang worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tijger.

Een mannetjes leeuw kan groter lijken door zijn manen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tijger valt al af;)
want een leeuw is groter dan een tijger..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
heb je daar een bron van?
ook ik meen dat de tijger de grootste van de drie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja.
waarom is deze vraag eigenlijk:$
die vraag is ook in een reclame op tv of niet?? ik kijk wel even misschien ee nX maar ik moet naar m'n oma.
Van het rijtje dat je noemt is de tijger de grootste. Het scheelt overigens niet veel. Een mannelijke Siberische tijger is net iets hoger dan een mannelijke Afrikaanse leeuw. De tijger wordt wel een halve meter langer. Maar ook wat dikker. Een goede tijger komt uit op 300 kg, een leeuw op 250 kilo. Dit zijn natuurlijk gemiddelden, uitschieters heb je altijd.

De grootste katachtige is overigens een mannelijke lijger. De nakomeling van een leeuw (man) en tijger (vrouw) kan wel 3,5 meter lang worden en zo'n 400 kilo wegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding