wat is het grootste dier een leeuw een panter of een tijger

welke kat is het grootst de panter leeuw of een tijger

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
12.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kijkt teveel reclames van national geographic haha

Antwoorden (5)

De tijger, om precies de zijn de Siberische Tijger, dat is de grootste van die drie.

Op nummer 2 staat de leeuw, op 3 de panter.

De Siberische Tijger is echter niet de grootste katachtige, dat is de Lijger. Het kind van de mannetjesleeuw en de vrouwtjestijger kan wel 3 meter lang worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Siberische tijger is de grootste levende kat ter wereld en kan tot wel 3 meter lang worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tijger.

Een mannetjes leeuw kan groter lijken door zijn manen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tijger valt al af;)
want een leeuw is groter dan een tijger..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
heb je daar een bron van?
ook ik meen dat de tijger de grootste van de drie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja.
waarom is deze vraag eigenlijk:$
die vraag is ook in een reclame op tv of niet?? ik kijk wel even misschien ee nX maar ik moet naar m'n oma.
Van het rijtje dat je noemt is de tijger de grootste. Het scheelt overigens niet veel. Een mannelijke Siberische tijger is net iets hoger dan een mannelijke Afrikaanse leeuw. De tijger wordt wel een halve meter langer. Maar ook wat dikker. Een goede tijger komt uit op 300 kg, een leeuw op 250 kilo. Dit zijn natuurlijk gemiddelden, uitschieters heb je altijd.

De grootste katachtige is overigens een mannelijke lijger. De nakomeling van een leeuw (man) en tijger (vrouw) kan wel 3,5 meter lang worden en zo'n 400 kilo wegen.