kan ik een radioprogramma waar ik naar luister ( via internet) ook opnemen op de pc

Dat is de vraag, ik luister graag naar de radio, via internet, en er is op vrijdagavond van 10 tot 12 een programma wat zoooo lekker is dat ik het eigenlijk wil opnemen.

Ik heb windows XP/ Windows 7 en alle geluid gaat via realtek, weet niet wat ik nog meer moet vertellen over mijn systeem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ook benieuwd welk programma je bedoeld.

Antwoorden (2)

Ja hoor. Via een stukje software kan dat heel makkelijk:

http://www.applian.com/sound-recorder/

Toegevoegd na 8 minuten:
Een andere optie zou zijn om te kijken of je de audio-uit uitgang kan koppelen aan je micofoon ingang. Ik vrees dat dat niet klopt ua voltages. maar zou in theorie ook moeten gaan. En dan een waverecorder gebruiken die standaard in je computer OS zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok er was iemand die een oplossing had via software, maar dan ben je waarschijnlijk nog niet want ik denk dat je hetzelfde wilt als vroeger met bandjes je radio programma opnemen