Wat is het verschil tussen frappant en appart?

Ben zomaar benieuwd. Ik zeg altijd frappart namelijk omdat ik niet weet wat wanneer te gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.3K

Het beste antwoord

Frappant betekent: Opvallend, treffend, of verrassend.
Bijvoorbeeld een frappante gelijkenis: 2 dingen of personen lijken opvallend veel op elkaar.

Apart betekent: Afzonderlijk, Afgescheiden of bijzonder.
Twee aparte slaapkamers zijn 2 gescheiden slaapkamers.
Als je iets heel apart vindt, is het in jouw ogen dus anders dan anders, dus bijzonder, of afgescheiden van wat je normaal ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Frappant zou je kunnen vertalen naar: opvallend,verbazingwekkend.
Apart is afzonderlijk. anders dan anderen.
Overigens zou ik het frappant vinden, als je de uitleg over beide woorden niet op google zou kunnen vinden. Heel apart hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frappant gebruik je voor gebeurtenissen die je verrassen, apart gebruik je voor dingen die je verrassen (en soms ook voor dingen die je eigenlijk gewoon lelijk vindt maar waarvan je toch iets aardigs wil zeggen: wat zit je haar apart!).

Kleding kan apart zijn, maar niet frappant.