als je een proefwerk maakt van 23 vragen, en je hebt 6 fouten, wat is je cijfer dan ongeveer?

Help

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Meestal aantal goed/aantal maximale punten +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 7.7 dus, want 17/23 x 9 + 1. zo werkt het meestal ;). Het kan ook anders zijn. Ik had vadaag een toets van 25 vragen en per fout ging er 1 punt af..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet de x 9 niet :p
Het ligt eraan wat de normering is. Bij sommige geldt het zo dat als je 50% goed hebt je een 5 hebt, maar bij sommigen geldt het ook zo dat ze de gokkans weghalen en je 70% goed moet hebben wil je een 5 halen. Het hangt daar dus vanaf wat voor cijfer je hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het belangrijkste je hebt een voldoende waarschijnlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er helemaal van af hoe er gerekend wordt.. Sommige proefwerken zijn over de hele linie ongeveer even moeilijk, waardoor alles goed een tien, de helft goed een 5 is enz. Op die basis zou je om en nabij een 8 hebben. Maar sommige proefwerken zijn ZO eenvoudig dat elke fout een halve of hele punt aftrek is, en dan zit je al snel op een 6 of zelfs een 4. Denk bijvoorbeeld aan het theorie-examen voor je rijbewijs ; met meer dan 6 fout op 50 vragen lig je er eigenlijk al uit. Gewoon omdat elke fout er echt 1 teveel is.
En soms wordt de ene fout zwaarder aangerekend dan de vorige. Dan maakt het nogal uit of je zes cruciale dingen verkeerd hebt, of zes details.

Al met al is er dus geen peil op te trekken als je niet tevoren weet hoe er gescoord wordt, maar in de regel is ongeveer een kwart fout vaak nog wel genoeg voor een voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0ngeveer een 7