Waar gaan katten heen als ze dood gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare vraag, wat bedoel je eigenlijk precies?

Het beste antwoord

Als een kat van huis weg loopt om te sterven, dan gaat deze naar een plek toe waar niemand hem/haar zal storen en/of vinden.

Bijvoorbeeld ergens diep in de bosjes of ver van huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

via de dierenarts richting crematie / verbrandingsovens. Ook wel in een doos in e achter tuin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld naar een destructiebedrijf voor huisdieren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen mijn kat overleed hebben we hem op een mooi plekje in de achtertuin begraven, dat doen we met al onze huisdieren, ik weet dat je dat eigenlijk niet mag doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de eeuwige jachtvelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kat heeft 15 jaar lang een zeer goed leven bij me gehad. Toen ik hem midden winter (-10 celcius) letterlijk platgereden en stijf bevroren vond heb ik hem in een afgesloten plastic zak in de GFT kliko gedaan.
Rieneke1
13 jaar geleden
in de gft bak mag je toch ook je carbonadebotten kwijt?
dode vogels mogen er in ieder geval wel in. niet dat er ook maar een haar van mijn hoofd over piekert om mijn kat in de gft bak te dumpen.
maar als het beest een goed leven heeft gehad....het is maar een omhulsel, dus ik veroordeel het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als je eerst een deel van de kat opeet (kalm aan, puur theoretisch) mag ie wel in de GFT-kliko want vleesrest?
Ik zou als ik de kat niet kon begraven ook aan de GFT-bak denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik de dierenarts belde wat ik het beste met ons dode konijntje kon doen, was het antwoord: GFT-bak. We hebben het konijntje in de tuin begraven omdat de kinderen dat een mooi gebaar vonden. Ik vind het ook wel een mooie gedachte dat een dood dier weer compost wordt en een dood dier is toch maar een omhulsel? +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha dank je Loenie. Uit jouwe antwoord blijkt dus toch dat het mag! Zie reactie Loenie (6e reactie) In de gft-bak:
-Katten
-bakvulling met Milieukeur in de gft-bak
-schillen en resten van groenten, fruit en aardappelen;
-resten van gekookt eten;
-vlees- en visresten (inclusief graten, schelpen en botjes);
-pinda- en notendoppen en eierschalen;
-plantaardige olie en gestold vet;
-theezakjes en filters met koffiedik;
-brood en kaaskorsten (zonder plastic);
-onkruid, klein snoeiafval, gemaaid gras en bladeren;
-snijbloemen en kamerplanten;
-mest van kleine huisdieren met stro.
Nou kijk. Gewoon vuilniswagen volgen als weggegooi, en dan zie vanzelf waar die leeg wordt.
Kan ook bij de chinees zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
harm, je krijgt van mij wel eens een plusje voor de lach, maar je bent nu echt niet leuk, - 1
Naar de kattenhemel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ze worden door hun baasjes begraven in de tuin,of op een dierenkerkhof,of ze blijven bij de dierenarts,waar een destructie bedrijf er zich over ontfermt. Waarschijnlijk kun je ze ook nog met enig ceremonieel laten cremeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben in de lente onze hond laten cremeren met een sober, maar hartverwarmend ceremonieel. In Amsterdam-Noord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar een dierenbegraafplaats, een crematorium of een andere bestemming
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal niet zo heel ver weg nietmeer als 1 km
wij hadden 5 katen en zijn allemaal korter dan 1 km gevonden 1 in de bosjes 2 in een bos 3 bij een dichtbijzijnde speeltuin 4 op een park.plaats5overgereeden

veel suc6 nog
xxxxxxxxxxxxx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
standaart : in de grond in je eigen tuin
Kan ook anders zoals bv speciale dierenbegraafplaatsen

Het wordt soms ook gecremeert en wordt het in een urne gestopt, of ook uitgestrooit in de grond.

Tevens preferen sommige mensen ook om hun kat op te zetten en bij hun thuis te zetten zodat ze altijd bij hun zijn.