Wat mag ik absoluut niet vergeten mee te nemen op vakantie? Behalve me paspoort en tickets!

Weet jij het antwoord?

/2500

Je MultiTool, je handdoek en je pinpas. En klaar ben je.

Je zakdoek met een knoop erin.

Eventuele medicijnen. Paracetamol. Norrit. Wat cash geld. Goed humeur.

PINpas, creditcard o.i.d. Goed humeur........

Op de website van de ANWB staat een hele lijst met dingen die je niet moet vergeten te doen of niet moet vergeten mee te nemen.

Bronnen:
http://www.anwb.nl/images/vakantie/paklijs...

Ondergoed, tandenborstel, kleren enzv. Voor de gehele lijst zie bron.

Bronnen:
http://www.travelmarker.nl/reistips/bagage...

vergeet ook niet om een lijstje te maken met de in dichtsbijzijnde apotheek, huisarts, ziekenhuis, dierenarts etc. Is mij al enkele malen goed van pas gekomen! Zeker in het buitenland. Een lijstje met adressen van familieleden voor een kaartje is ook altijd leuk. En verder natuurlijk voldoende kleding, je toiletspullen, evt medicijnen, je verzekeringspassen, een telefoon, boekjes om jezelf te vermaken en zonnebrandcreme.

Condooms.

Je camera! De pil is ook erg handig (als je die slikt)

Een vuilnis zak, ik neem er altijd een mee zonder echt een doe.Blijkt altijd weer van pas te komen. (vieze was, om op te zitten, om iets af te dekken, breekbaar souvenir mee terug te nemen, en ga zo maar door ) Neemt ook totaal geen plek in beslag.

Oke hier zijn ze. Mobieltjes Oplader Fototoestel Camera Fotorolletjes Zonnebrillen Rugtassen Leesboeken Tijdschriften Puzzelboekje Pennen Adressen Wasmiddel Pakje kaarten Spelletje Wereldstekker Sieraden Strings Boxers Bh’s Sokken Zwembroek Bikini T-shirts Broeken Rokken Nachtkleding Schoenen Slippers Riemen Petje Badlakens Handdoeken Slaapzakken Brood onderweg Snoep onderweg Fruit onderweg Drinken onderweg Soep Andere houdbare etenswaar Houdbaar drinken De pil Paracetamol Diakuur Tandenborstel Tandpasta Kam Scheermesje Scheerschuim Deo Geurtje Shampoo Doucheschuim Zonnebrand Aftersun Lippenbalsem Nagelschaartje Nagelvijl Gel Anti mug Make- up Elastiekje haar Rijbewijs Boekingspapieren Info omgeving Andere reispapieren Ziekenfonds pasje Giropas Kopie reisverzekering Succes ermee! Oja en last but not least GELD! En een goed humeur.

OORDOPJES !

Jezelf.

Kopie van je paspoort en zorgpas. Ook voor thuis, dus 2x. Mocht je paspoort gestolen worden heb je altijd de details bij de hand.

Als het een warm land is vergeet dan zeker je zonnecreme, pet of hoed voor de zonneslag. Medicijnen, onderhoud, kleren, toiletzak, schoenen,...

-Kleren -Medicijnen -geld -Licht er aan of je met het vliegtuig gaat dan kan je niet alles meenemen

Loperamide of een ander middel tegen diarree. Het is trouwens geen 'me' maar 'mijn' paspoort...

Mocht je lenzen dragen: Dat kleine zuigertje voor als je lens verkeerd zit!!!!

Bronnen:
Eigen ervaring

een boekje fytologie en andere survival boekjes/tips, een waterfles, aanstekers/lucifers en een ehbo kit, als je op vakantie gaat rond eind 2012. .

Een simpele pijnstiller kan zeer nuttig zijn en is heel vervelend om NIET bij je te hebben :-)

Alles kun je kopen dus als je iets vergeet, no big deal. Het enige dat echt belangrijk is zijn eventuele medicijnen.

Condooms je medicijnen als je die gebruikt. Boeken tandenborstel schone onderbroeken schone sokken pinpas je tent als je gaat kamperen een goed humeur je bril als je die hebt Hoewel daar vast ook alles te koop is, behalve die medicijnen dan. Toegevoegd na 3 minuten: Oh ja, een wc-rol! Komt voor van alles en nog wat van pas. Zeker als ze op de camping geen wc-papier hebben of je moet opeens plassen in de middle of nergens. Of voor als je op je broek knoeit of voor als je vieze handen hebt en je kunt even niet bij een kraan.

Je verstand

Wat ik nooit vergeet is om een paar waxinelichtjes mee te nemen en lucifers.Dit doen ik al jaren.En ik heb het een paar keer moeten gebruiken. Alles is al genoemd verder en wat je vergeet kan je meestal wel kopen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100