Vraag over een oud hobbelpaard.

Ik heb een oud hobbelpaard maar ( uniek??) gemaakt van een echte paardenhuid. Wie kan mij zeggen hou oud ongeveer dit hobbelpaard is? Wanneer werden er paardenhuiden gebruikt om kinderspeelgoed van te maken? Wat is hij waard ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Hobbelpaarden bestaan al eeuwenlang.
Pas halverwege de 19e eeuw kwam het ook naar Nederland. Dus waarschijnlijk is jouw paard gemaakt ergens tussen 1850 en 1920.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat hij waard is, is moeilijk te zeggen.
Het is inderdaad een collectorsitem en dan is het maar hoe graag iemand het wil hebben en wat hij ervoor over heeft.

Je kunt hem ook laten taxeren bij een speelgoedmuseum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

waarschijnlijk is je hobbelpaard een collectorsitem.
om er meer over te zeggen zou het fijn zijn een foto of plaatje bij je vraag te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik aan info heb kunnen vinden is dat het hobbelpaard waarschijnlijk uit de eerste helft van de 20ste eeuw stamt.
De marktwaarde ligt helaas niet zo hoog! ca 100 euro
Waarschijnlijk dat een verzamelaar/liefhebber er iets overheen bied!

Misschien kun je een foto plaatsen of iets specifieker omschrijven hoe het hobbelpaard eruit ziet.