Wie van de freelancers heeft er ook een brief van SENA over muziek op de werkplek ontvangen? Gebruiksrecht. Wat heb je gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Teruggesturen (altijd doen!!) waar je aangeeft freelancer te zijn en dat je geen muziek draait tijdens het werken of dat je geen klanten ontvangt, dus geen muziek aan derden laat horen.

Dat laatste is namelijk waar het omgaat. Zelf ook gedaan en heb nog nooit een factuur gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
altijd leuk zo'n brief van onze vrienden van de SENA.

er staat een gedeelte in de brief waar je aangeeft geen muziek te gebruiken. En je moet de brief altijd terug sturen, doe je dat niet dan moet je betalen.

Trouwens, leuk hé. je mag geen radio op je werk plek hebben. Maar een reclame spot van postbus 51 zegt bij ongelukken in je omgeving of lucht alarm zet RADIO en tv aan.

Ik heb een verf fabriek achter mijn bedrijf (waar ik overigens ook geen muziek draai door onze vrienden van de SENA), maar wat als die explodeert dan kan ik geen radio of tv aan doen. dus ben ik de laatste die weet wat er gebeurt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb niet het formulier teruggestuurd, maar een briefje waarop ik uiteenzette dat ik thuis werkte en alleen muziek draaide in huiselijke kring, niet voor personeel of klanten.

Die optie stond namelijk niet op het formulier. Ten onrechte, want je hebt het recht om zonder SENA te betalen muziek in huiselijke kring te draaien. Ik weet niet hoe het formulier er nu uitziet, maar destijds (een paar jaar terug) was het heel sneaky opgesteld zodat je - als je als thuiswerkende ZZP'er het formulier naar waarheid invulde - ten onrechte een rekening zou kunnen krijgen!

Het is een boevenbende, dat SENA, maar helaas een legale boevenbende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is onze regering ook
Wij hebben ook een eigen bedrijf aan huis en hebben al een paar keer zo'n brief gehad en terug gestuurd.
Helaas moet ik nu wel betalen voor mijn B&B vakantie huisje die ik af en toe verhuur, zo kinderachtig maar ja niet betalen schijnt een boete op te leveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier een artikel van vandaag over dit onderwerp dat je absoluut moet lezen.

Citaat: "Uit eigen ervaring ben ik op de hoogte van de malafide werkwijze van SENA, die al jaren aanhoudt en waarvan duizenden kleine ondernemingen en instellingen in het land slachtoffer zijn."