Heeft er iemand suggesties voor een goedkoop en klantvriendelijk pakjesverzendbedrijf?

Weet jij het antwoord?

/2500

Persoonlijk gebruik ik altijd DHL for you. Goedkoper dan TNT en je krijgt netjes een mailtje als je pakje bezorgd is bij de geadresseerde.

Wat kan er klantvriendelijk aan simpelweg een pakketje verzenden? Knuffelen ze die dan onderweg?? Maar UPS bevalt me altijd wel goed. Snel, Correct en wat het kost? geen idee...

hoi. het is belangrijk waar je pakje naartoe moet voor de beste koerier. kijk eens op parcelinternational. dit is vergelijkingssite. veel succes

Parcy

Nou kijk. Als de pakje niet te groot, dan de postduif. Is helemaal seejotwee neutraal.

Dat ligt eraan wat je wilt versturen. UPS is erg klantvriendelijk, maar duur. DHL4You is traag, maar goedkoop. Bij UPS betaal je voor een pakket naar een huisadres in Nederland ongeveer 8,30 exclusief 19% btw Je pakket wordt dan bij je huis opgehaald (dezelfde dag, meestal zijn ze met een paar uur bij je) en de volgende dag bezorgd. Ook krijg je eventueel gratis verpakkingsmateriaal, denk aan dozen en enveloppen. Uit ervaring weet ik dat UPS het normaalste met pakketten omgaat. Vooral TNT wil er nog maar wat graag eens mee gooien. UPS gaat 3x proberen af te leveren. Bij de eerste aflevering krijgt de ontvanger een papiertje met een code. Hiermee kan hij of zei aangeven of er naar een ander adres verzonden moet worden (bijvoorbeeld de buurman of naar kantoor). Het nadeel is dat de servicepunten vaak erg ver weg liggen. Klantenservice is bij UPS gratis (0800 ) Bij DHL4You betaal je voor een pakket die je online boekt en betaald 4,99 inclusief BTW. Je pakket is dan MINIMAAL 48 uur onderweg, soms wel 7 dagen. Je moet het pakket zelf naar een servicepoint brengen. Voor 1,50 extra wordt deze opgehaald bij je huis de volgende dag, waardoor de verzending met nog een extra dag vertraagd. Toen ik mijn pakketten naar DHL4You bracht, werd er direct al mee gegooid (van de balie naar de grote stapel met pakketten naast de balie) Klantenservice bij DHL4You is duur, namelijk 80 cent per minuut (0900) TNT ben je neem ik aan bekend mee. UPS heeft een hele uitgebreide traceerpagina. Je kunt precies zien wanneer een pakket een UPS gebouw binnen komt (en welk UPS gebouw in welke plaats) en wanneer deze een UPS gebouw verlaat. Ook kun je precies zien wanneer de chauffeur onderweg is. Ook krijg je een email of SMS wanneer het pakket is afgeleverd. Bij TNT en DHL is de traceerpagina redelijk, weinig details. Bij DHL krijg je een mailtje zodra het pakket is ontvangen. Ook is het belangrijk te weten wat er gebeurt bij kwijtmaken. Bij verzending met UPS geef je de waarde in van het pakket. Voor deze waarde is je verzending automatisch verzekerd, maar ik heb nooit meegemaakt dat UPS een pakket kwijt is. Bij TNT en DHL krijg je standaard GEEN bedrag terug. Het is dan: jammer. Bij verzekerd versturen krijg je bij DHL 3 euro nogwat terug per kilo, schiet je niks mee op dus. Bij TNT weet ik het niet, maar ook hier staat TOT 500 euro, ga uit van ook zo'n bedrag, dat is namelijk afgesproken bij de branche organisatie. Conclusie: Zekerheid: UPS Goedkoop: DHL4You

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100