waarom is k*t een vies woord?

mijn moeder vind het vreselijk als ik kut zeg. Nu vraag ik me af waarom het een vies woord is toch gewoon een ander woord voor vagina?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je niet een "onbeschoft" woord? Net als dat "neuken" ook "onbeschoft" klinkt. Dit kan te maken hebben met de harde klanken van de twee woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mannen het roepen, roep ik altijd: eigen vleeswaren eerst, net zoals tegen vrouwen die klote roepen ;-)

Antwoorden (7)

Ja dat klopt.
Maar het woord k*t word tegenwoordig de dag heel ergens anders voor gebruikt.
Vandaag de dag hoor je het de hele dag als het bij iemand niet lekker gaat, als er iets mis gaat of als iemand iets heel vervelend vind.
Niet echt lekker fris ook al zou je voor dat zelfde woord
de hele dag vagina gebruiken.
In feite roep je de hele dag een geslachtsdeel van een vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet 'gewoon een ander woord', het is plat, ordinair, en dat is het omdat het op een bepaald moment als een woord gezien werd dat boers was, lomp, iets voor lagere kringen.
Het is al een heel oud woord, eerste vermelding in de Nederlandse taal is uit 1574.
Het stamt waarschijnlijk af van een Gotisch woord, [klinkt als kitus] of Oudengels, cwid, wat beide moederschoot betekent.

En zeg nou zelf, als je het woord gebruikt zoals veel mensen dat doen, is het ook bedoeld als scheldwoord, als je op je vingers slaat met een hamer roep je niet MADELIEF of EURO of weet ik veel ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik het voornamelijk om er de status van het Nederlandse weer mee aan te duiden, dwz ik gebruik dat woord erg vaak :-)
Tja ik ben het met jou eens maar ook met je moeder het gooien met geslachtsdelen niet geplaatst. Ik was daar zelf ook nogal gemakkelijk in nu roep ik meestal shift omdat shit ook weer wat problemen oproept. Dus SHIFT en als er meer krachttermen nodig zijn een toevoeging ALT CONTROL niemand stoort zich hieraan en je kan je behoorlijk afreageren zonder iemand te kwetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk, is misschien niet dat ze vindt de woord vies maar wel dat ze vindt van een kut is toch lekker, waarom altijd dan iets wat slecht is zo noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh
KUT is geen vies woord, maar als je het k*t blijft noemen maak je het er van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat er meer om dat het niet fatsoenlijk is, en als iedereen dat woord overal voor gaat gebruiken wat komt er dan terecht van de volgende generatie kinderen? je zou toch niet willen dat je kind in groep 3 aap, noot, mies, kut te leren krijgt? volgens mij vind geen een moeder dat fijn om van haar kind te horen, ongeacht leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een schuttingwoord , wat tegenwoordig veel gebruikt wordt , ook door veel zeer jeugdigen . Vooral de ouderen onder ons 60 + ergeren zich vaak over dit woordgebruik . Het wordt als vies afgedaan omdat het over een geslachtsdeel gaat .