welke tietel krijgen de kinderen van de kinderen van de prinsen b.v constatijn kins kinderen snap je het

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal de vraag even proberen vertalen naar het Nederlands: "Welke titel krijgen de kinderen van de kinderen van de prinsen? Bijvoorbeeld: De kinderen van het kind van Constantijn. Snapt u de vraagstelling?" Wist je trouwens dat je ook een bericht bij je vraag kunt zetten. Niet alles hoeft in de titel te staan...
Antoni
14 jaar geleden
Het is gelukt! Goeoed!

Het beste antwoord

Ik snap de vraag. Je bedoelt welke titel de kleinkinderen van Constantijn zouden krijgen. Dit zijn dan dus de achterkleinkinderen van de koningin, die niet in de lijn van de troonopvolging zitten.
Ik denk dat die geen titel meer krijgen. Kijk maar in de link naar de achterkleinkinderen van Juliana, of wel de kinderen van de nichtjes en neefjes van Beatrix, de kleinkinderen van haar zussen.
De kinderen van Constantijn en Johan Friso zijn ook al geen prinsjes of prinsesjes meer, maar graven en gravinnen. Dit laatste vind ik dan wel weer vreemd omdat de kinderen van Irene en Margriet bv wel prinsen en prinsessen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat het besluit om de kinderen van prinsen buiten de lijn van opvolging niet langer de titel 'prins' maar de titel 'graaf' te geven, genomen is toen Margriet en Irene al kinderen hadden die de titel 'prins' al hadden kregen. Dat dat soort kinderen voortaan de titel 'graaf' zouden krijgen, is besloten bij het huwelijk van Constatijn.

Andere antwoorden (5)

Ja ik snap het. Of was dat niet de vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
el oo el
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
xD
Als je zin beter zou beschrijven zonder teveel fouten zal ik het misschien snappen.....heel onlogisch sorry......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Constantijn III
of bedoel je dat het dan prinsen ofzo zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De titel prins/prinses is in deze vergelijking erfbaar...

Tenzij anders word bepaald en hier in de plaats graaf/gravin, baron/barones o.i.d. als titel komt...

Je vraagstelling is gramaticaal overigens volstrekt onlogisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Constatijn is (wat betreft prins-titels) prins van Oranje-Nassau en Prins der Nederlanden. Die titels zijn niet erfelijk, de titels van kinderen van leden van de koninklijke familie worden officieel per geval vastgesteld. De huidige lijn is dat alleen de kinderen van de kroonprins nog de titel 'prins' krijgen, om de wildgroei van prinsen in te perken.

De kinderen van Constatijn zijn dus al geen prinsen meer, maar graaf/gravinnen. Ik neem aan dat zij die titel wel kunnen doorgeven aan hun nageslacht, maar dat kan ik nergens vinden. Wie wel?