welke tietel krijgen de kinderen van de kinderen van de prinsen b.v constatijn kins kinderen snap je het

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik snap de vraag. Je bedoelt welke titel de kleinkinderen van Constantijn zouden krijgen. Dit zijn dan dus de achterkleinkinderen van de koningin, die niet in de lijn van de troonopvolging zitten. Ik denk dat die geen titel meer krijgen. Kijk maar in de link naar de achterkleinkinderen van Juliana, of wel de kinderen van de nichtjes en neefjes van Beatrix, de kleinkinderen van haar zussen. De kinderen van Constantijn en Johan Friso zijn ook al geen prinsjes of prinsesjes meer, maar graven en gravinnen. Dit laatste vind ik dan wel weer vreemd omdat de kinderen van Irene en Margriet bv wel prinsen en prinsessen zijn.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_f...

Ja ik snap het. Of was dat niet de vraag?

Als je zin beter zou beschrijven zonder teveel fouten zal ik het misschien snappen.....heel onlogisch sorry......

Constantijn III of bedoel je dat het dan prinsen ofzo zijn

De titel prins/prinses is in deze vergelijking erfbaar... Tenzij anders word bepaald en hier in de plaats graaf/gravin, baron/barones o.i.d. als titel komt... Je vraagstelling is gramaticaal overigens volstrekt onlogisch...

Constatijn is (wat betreft prins-titels) prins van Oranje-Nassau en Prins der Nederlanden. Die titels zijn niet erfelijk, de titels van kinderen van leden van de koninklijke familie worden officieel per geval vastgesteld. De huidige lijn is dat alleen de kinderen van de kroonprins nog de titel 'prins' krijgen, om de wildgroei van prinsen in te perken. De kinderen van Constatijn zijn dus al geen prinsen meer, maar graaf/gravinnen. Ik neem aan dat zij die titel wel kunnen doorgeven aan hun nageslacht, maar dat kan ik nergens vinden. Wie wel?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100