Hoe kan het dat er op internet wel staat hoe je bommen moet maken, maar het coca-cola recept nog altijd een geheim is ?

Ik snapt dit niet. Dit is toch belachelijk of ben ik nou gek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het gaat er om hoe toegankelijk de betreffende informatie is. Zoals je zelf zegt kun je de info om een bom te maken op internet vinden omdat de recepturen algemeen bekend zijn. De receptuur van coca cola ligt bij de betreffende firma achter dikke kluisdeuren, ondanks dat het patent al verlopen is.
Dat is niet belachelijk en je hoeft er ook niet gek voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ dat is zeker niet belachelijk... kijk maar eens naar de saus van de Big Mac... die heeft ook een geheim recept. Nobody knows... al hebben velen het geprobeerd na te maken, evenals de cola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geen cola cola liefhebber, maar als ik lang in een vliegtuig moest zitten en ik kreeg op het eind van de reis zo'n vervelend misselijk gevoel in mijn lijf, dan nam ik een cola en dat hielp. Je hoort wel meer van die verhalen.

Andere antwoorden (3)

Ja... ach...

Het recept van Cola is gewoon erg goed geheim gebleven terwijl iedereen die een beetje oplet bij Scheikunde wel iets kan laten ontploffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet één ding over het hoofd: Coca Cola is een bedrijf, een merk - dus handel. Dan is het recept heilig, en bovendien is het geheimzinnige dat erom op deze manier omheen hangt ook goed voor het merk, want zo heilig en geheim als het recept is, er zijn tòch meerdere varianten cola...
Een fabrikant van een bepaald wapen zal misschien ook niet precies uitleggen hoe het gemaakt wordt.

Iets dat kan exploderen is op vele verschillende manieren te maken, en er zijn altijd mensen die willen experimenteren en types die die 'recepten' op het internet zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een bom maken echt super makkelijk is. Elk simpele ziel kan het, dus waarom dan ook nog niet eens extra op internet zetten. Coca Cola daarentegen is een hele moeilijke smaak om te creëren. Om zeg maar exact die smaak te krijgen. Daar komt bij dat je met die simpele bommen niet zo veel geld in een jaar kan verdienen als Coca Cola doet in 1 dag ;)