mosselen schoonmaken, echter de helft blijft openstaan, ook na een tik\, zijn deze nu echt niet goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Het beste antwoord

Houd de open mossel met de bolle kant onder de koude kraan en tik tegelijkertijd tegen de schelp.
Na een paar minuten sluit de schelp zich.
De mossel lijkt 'wakker' te worden.
Mosselen waarvan de schelp stuk of beschadigd is, kunt u het beste weggooien....

Kijk eens op de link!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je de mosselen kookt en degene die dicht zitten weggooid is er niets meer aan de hand.Tenzij er stukkende bij zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er veel mosselen open blijven tijdens het wassen en het tikken dan heb je waarschijnlijk oude mosselen gekocht. Jammer even bij de visboer klagen.
ronron1212