Is een zebra wit met zwarte strepen of zwart met witte strepen?

Ik ben er 100% van overtuigd dat een zebra wit is met zwarte strepen. maar wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.1K

Het beste antwoord

nou er zijn verschillende soorten zebra's, je hebt ze ook wit met verschillende tinten, van bruin naar zwart.
bv de damara zebra

Toegevoegd op 05-05-2009 22:21:31
http://www.gaiapark.nl/site/images/namibia/zebra.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

De witte strepen zijn duidelijk plekken waar het pigment ontbreekt. Dus zwart met witte strepen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook zeggen dat de zebra dus wit is..maar dat er op sommige plekken pigment/strepen zit(ten).
AWM
14 jaar geleden
Hallo
Als je even de link leest die ik gaf, dan zie je dat ook de huid onder de vacht donker is....
Ha, die Stephh;

Ik ben het met je eens. Kijk maar eens naar het plaatje; het wit bestaat uit grotere vlakken die op elkaar aansluiten. Het zwart loopt daar streepsgewijs doorheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een zwart paard ( met witte strepen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zwart met witte strepen.
kijk naar de neus en binnenkant van de oren.
en sorry maar ook de ges;achtsdelen zijn zwart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die zebra vroeg dat ooit eens aan de dieren in het woud. De slimme uil wist het: het is een witte zebra, met zwarte strepen. Waarom?

De zebra had gevraagd: "ben ik een witte zebra met zwarte strepen, of ben ik een zwarte zebra met witte strepen". En hij vroeg niet: "Ben ik een oewitte zzebra met zoewarte ztrepen, of ben ik een zoewarte zzebra met oewitte ztrepen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha wou ik neerzetten, wist niet of dat kon ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tot zover wel. Hangt wellicht van de stemming van de moderatoren af, en of er iemand gaat klagen (zo'n iemand die het woord negerzoen racistisch vind ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een +, om aan te geven dat het wel kan.
Het is volgens mij geen van beide omdat een zebra een zebra is omdat hij zwart/wit is. Dus hij is èn zwart èn wit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wilde ik ook schrijven. +1!
De zebra is een beest met witte en zwarte strepen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is oversteekplaats waar mensen hopelijk voorzichtig over kunnen steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens een gids in Kenia:
In Afrika is hij zwart met witte strepen. Maar als je in Europa bent, zeg je: wit met zwarte strepen. Kwestie van perspectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er 100% van overtuigd dat een zebra wit is met zwarte strepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wit met Zwarte strepen, want de buik is geheel wit.