Hoe wordt keimverf gemaakt? Ik kan aan de grondstoffen komen, zoals silicaten, maar weet niet hoe je daar verf van kan maken.

Keimverf verbindt zich met steenachtige ondergronden, vergelijkbaar met de manier waarop cement zich daarmee verbindt. Keimverf kan dus niet afbladderen. Ik wil het maken voor mijn huis, maar kom er niet goed uit. Wie kan mij hier wat verder mee helpen op een beetje fatsoenlijk niveau ? Bedankt !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Keimverf wordt gemaakt door Kalisililaat als bindmiddel, minerale Vulstoffen en Anorganische kleurpigmenten bijelkaar te gooien samen met nog wat chemische stoffen.

Je mag dit echter niet thuis maken, door de chemische stoffen die erbij moeten.