wel partner niet samen wonen heb ik dan recht op een uitkering

mag ik een partner hebben als ik een wwb uitkering heb

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (3)

Je mag gewoon een partner hebben als je een wwb uitkering hebt. Zolang jullie niet samenwonen of hij je op andere wijze financieel niet steunt.
Je moet dus helemaal afhankelijk zijn van je eigen inkomsten.

Misschien vind je op de volgende site wat meer informatie

Toegevoegd na 2 minuten:
en anders even contact opnemen met de sociale dienst. Die kunnen je precies vertellen wat je wel en niet mag/moet
13 jaar geleden
Iedereen mag een partner hebben. Edoch, de Wet Werk en Bijstand is net zo ouderwets als mijn vader, en legt je het vuur na aan de schenen. Mijn vader zei altijd: samen slapen, samen zorgen. En dat is toch wel een soort algemeen gevoelen. Het blijft meestal niet bij uitgaan en slapen, en daarom zullen de sociaal rechercheurs blijven kijken of er toch niet gekort kan worden op die uitkering.

Stel ik word onderhouden door de heer A, maar ik doe alle gezellige dingen met de heer B, en bovendien werk ik niet.

Het voelt scheef.

In de WWB is de mogelijkheid opgenomen van een proefrelatie, waarbij je een bepaalde tijd je uitkering mag houden. Als het uitgaat, zit je dan niet ineens zonder geld.
Om alle moeilijkheden te voorkomen, ook geklets van de buren, anonieme aangifte bv, zou ik er met de casemanager over spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je partner niet minimaal drie nachten per week bij jou is of jij bij je partner, gelden jullie niet als samenwonend, en als je partner jou geen geld geeft (of in elk geval niet via een bankrekening...) gaat het de soos niets aan wat jij met wie doet.
Dan ben jij juridisch en fiscaal een alleenstaande volgens de normen van de WWB.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1...en let er op, ze komen wel tandenborstels tellen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En daar komen ze niet mee weg.
(Als ze dat bij mij zouden doen wordt het feest, ik heb een elektrische met nog 3 vervangborstels, er staat een gewone borstel in een beker bij de wasbak, ik heb nog 3 borstels in verpakking liggen en er ligt er 1 in de gangkast die gebruikt wordt bij het fietsonderhoud (reiniging). Kunnen die controleurs wel tot zo ver tellen? ;p)