Wat krijg je als je een zebra met een paard kruist?

Zag de vraag over de labrador en chihuahua. Was eigenlijk benieuwd naar deze combinatie. Maar meer of het echt mogelijk is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Dan krijg je een zogenaamde: Zorse

http://www.levendehave.nl/nieuws/opnieuw-kruising-tussen-pony-en-zebra-geboren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een zebrapaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is niet mogelijk omdat het allebei andere families zijn

Toegevoegd na 1 uur:
sorry mensen kruisen kan wel
maar het lijkt me niet dat ze zich voort kunnen planten dus dan tellen ze als nog niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ik niet zo hard zeggen, Leeuwen en Tijgers zijn ook andere families, maar kijk eens:
http://www.nu.nl/wetenschap/2313271/lijgers-geboren-in-taiwan.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet het niet precies meer maar volgens mij wordt het een nieuwe soort als er vruchtbare nabestaande kunnen gemaakt worden en dit zegt wikipedia erover
Alle tot nu toe bekende mannetjeslijgers zijn onvruchtbaar gebleken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ook niet bijzonder levensvatbaar. Er schijnt er al één overleden te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een familie is niet hetzelfde als een soort, kruisen van een zebra met een paard kan wel degelijk.
Hier is een website met de verschillende mogelijkheden (ezel / paar, Zebra paard, Zebra/ ezel etc etc.

Veel leesplezier ;)