Waarom zit de info-balie/service-balie in winkels altijd bij de ingang?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Anders zou je een artikel kunnen kopen, met het bonnetje de winkel in kunnen gaan, hetzelfde artikel nog een keer meenemen in de winkel en dat dan 'ruilen', zodat je en het geld, en het artikel hebt..

Omdat je dan met het product de winkel niet door hoeft, voorkomt vreemde gezichten als je met een doos zonder langs de kassa gaat weer de winkel verlaat.

Dat is niet meer dan klantvriendelijk, toch? Als je een vraag of een probleem hebt, weet je gelijk waar je moet zijn in plaats van dat je moet gaan zoeken of het aan iemand moet vragen. Bovendien hoef je dan niet de hele winkel door te sjouwen met je spullen, als je bijvoorbeeld iets ter reparatie komt aanbieden.

Ook handiger voor het ruilen van dingen, dat je niet eerst de hele winkel door hoeft. By the weg, het is niet altijd bij de ingang. Bij de Hema bij ons in de buurt zit de servicebalie in achterin de kelderverdieping.

Belangrijkste is iig dat de service balie fysiek gescheiden is van de "normale" afreken balie. Liefst moet hier een flinke ruimte tussen zitten, of beter nog in een ander deel van het gebouw. Dit is om te voorkomen dat mensen die net iets gekocht hebben niet in aanraking komen met mensen die kapotte spulletjes terug brengen. Is niet fijn om te zien dat je net aangekochte camera ook stuk kan..... Tevens zijn mensen die kapotte spullen terug brengen nogal eens luidruchtig eea aan het afkraken. Ook dit werkt niet verkoopbevorderend als dit midden in de winkel gebeurt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100