Waarom zijn Miep Gies en haar man Jan Gies, niet door de duitsers gestraft voor het hebben van onderduikers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Het beste antwoord

de groep met o.a. de familie Frank zaten niet bij Miep Gies ondergedoken, maar in een deel van het kantoor van hun bedrijf. dat Miep hen van de benodigde middelen voorzag, was kennelijk niet bekend bij de verrader en de Duitse politie. Er was dus geen reden om hen te verdenken en op te pakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is gelukkig niet door de Duitsers ontdekt dat ze de familie Frank van voedsel voorzagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk waren de duitsers zo blij dat ze de familie Frank opgepakt hadden, dat ze zich niet verder bekommerden om eventuele medeplichtigen. Overigens niet iedere medewerker van Opekta was op de hoogte van het achterhuis.
En de onderduikers die Miep en Jan thuis nog hadden zijn kennelijk ook nooit opgepakt, of althans niet bij Miep en Jan thuis en zijn ook niet door hun buren verraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hadden nog niet ondekt wie het gedaan had.