kat miauwt niet

Onze kat is 1 1/2 jaar maar miauwt nooit, nu is dat niet erg maar het zou wel leuk zijn. Is het te leren?
Het is een kater en gecastreert +/- jaar geleden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (2)

Mijn kat deed het ook niet het is misschien raar en weet niet 100% of een andere kat hierdoor ook gaat miauwen.

Mijn kat had een vaste routine wist wanneer die eten kreeg wanneer die naar buiten mocht en er zat verder geen reactie in kwam af en toe voor een aai.

Heb hem 2 dagen geen eten gegeven en niet buiten gelaten.

Toen stond die bij zijn voerbak en miauwde als een gek.
Sindsdien miauwt die iedere keer als hij eten wilt of als hij naar buiten wilt.

Even nog voor vermelding, mijn kat is nu inmiddels wel 13,4 jaar oud en nog kerngezond.

Ben geen dierenbeul.
En uiteraard werkt het niet na 2 dagen gewoon maar eten geven dan is de kat misschien defect en miauwt die gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een kat die niet eens kan miauwen zoals echte katten dat kunnen. Ze mankeert iets aan haar stembanden ofzo, ik weet het niet, ik heb haar i.i.g. nog nooit horen miauwen, het is meer een soort piepje wat soms uit haar keel komt. Heel schattig en wel zo rustig. Ik ga haar dat gemiauw niet aanleren hoor, ze is heel happy en wij zijn blij met haar zoals ze is.