Wat is slechter een broodje jonge kaas.of een broodje kroket .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Het beste antwoord

Een kroket bevat 180 calorieen 8 gram vet
Jonge kaas bevat 380 calorieen 30 gram vet.

Maar een kroket bevat 17 gr. koolhydraten
En jonge kaas niks en wel 25 gr. Eiwitten

Dus.. Als je kaas pakt heb je in iedergeval veel eiwitten binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het zal elkaar niet veel schelen, maar een kroket is toch net iets vetter, zitten meer koolhydraten in en natuurlijk vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kroket is over het algemeen vetter, omdat het in frituurvet is gebakken. Er blijft dan veel vet achter. (meer verzadigd vet)

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik ben wat gaan zoeken en denk dat ik er misschien wel naast zit.... het schijnt zo te zijn dat een broodje kroket gezonder is dan een broodje kaas... het bevat minder verzadigde vetten dan kaas. Kijk naar dit artikel: http://www.trouw.nl/nieuws/article1766249.ece
Dus een broodje kroket is gezonder...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig. Mijn eerste reactie zou zijn dat een broodje kroket 'natuurlijk' veel slechter is. Maar ik zit er dus naast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat was ook mijn eerste reactie, maar na enig zoeken en lezen op internet kwam er toch iets anders uit. leerzaam zo :)
in jonge kaas zitten meer vitamines en mineralen. Elke dag een plak kaas is beter dan elke dag een kroket. Van de snacks is een kroket een van de minste slechte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eten als slecht ziet ben je niet goed bezig. ‘Wat is beter’, zou ik een betere vraagstelling vinden.

Een volkoren boterham met roomboter en kaas (jong, belegen of oud) is gezonder dan een witte boterham met een kroket (voor een groot deel bestaand uit witte bloem) en zeker als die kroket gefrituurd is in kunstmatig gehard vet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een broodje kroket is een dier vermoord. Voor een broodje vegetarische kaas is het leed wat minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit in kaas geen stremsel hoezo ( vegetarisch ) ???????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kaas kopen met vegetarisch stremsel (bijvoorbeeld biologische kaas bij AH)