Morgenavond, in de nacht van donderdag op vrijdag, is het het beste te zien. Als het niet bewolkt is.

Toegevoegd na 59 seconden:
Je moet dan in noordoostelijke richting kijken, in de richting van de 'W'. (sterren die de 'w' vormen).
Rond een uur of 12.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dit klopt, dit heb ik ook gelezen. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wil het zien :)
maar weet helaas niet waat de zuiden ligt xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je dat niet? Jeetje!
Vannacht en morgennacht is het hoogtepunt van de Perseïden, maar de 'stofstorm' die de lichtsporen (de vallende sterren) veroorzaakt, daar suizen we al dagen doorheen, vanaf juli al.
Het hoogtepunt is vannacht en morgennacht omdat het ook nieuwe maan is, geen maanlicht dus.
Om een uur of drie is het maximum, maar als het nu onbewolkt is zou ik gewoon eens gaan kijken.
In een omgeving met flink wat licht zul je alleen de helderste sterren zien, in een donkere omgeving zie je er meer, maar licht hoeft dus geen belemmering te zijn.

Er zijn meer meteorenzwermen maar de Perseïden zijn wel erg mooi plus dat het nu prettiger is om buiten te staan/zitten/liggen kijken dan pakweg in december ;-))