Ik heb de gewoonte om op pennen en potloden te bijten, hoe leer ik dat af?

Het geldt eigenlijk ook voor m'n nagels mouwen van vesten, shirts jassen... Eigenlijk op bijna alles wat in de buurt van mond zit ga ik automatisch bijten, kauwen, friemelen enzovoort. Heel irritant, want zo gaan al mijn kleren stuk, m'n potloden zijn er zo doorheen, ik moet om de zoveel tijd een nieuwe vulpen kopen, en het is ook best vies... Hoe kom ik hier van af?

Kauwgom kauwen helpt denk ik niet, want ik vind kauwgom eigenlijk helemaal niet lekker, en onder de les mag je het sowieso niet eten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.8K

Antwoorden (5)

Smeer iets wat je vies vind op bijv je pen, dan stop je hem echt niet meer in je mond hoor!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bitex/bytex is heel vies.. (oa voor het stoppen met duimen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke. Oplossing voor haar pen. Maar hoe zit het dan met mouwen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ducktape op je mond plakken? Of je kleding aandoen naar de sportschool, flink zweten een week niet wassen en weer aandoen, dan wil je er echt niet meer op kauwen hoor!!
Veel lollies/kauwgom eten en dit langzaam proberen af te bouwen. Je zou ook jezelf het ook af kunnen leren door als je merkt dat je op iets kauwt jezelf straf te geven door 10 situps ofzo waardoor je een negatieve associatie met het kauwen krijgt. Vereist ijzeren discipline dat wel. Ben even vergeten hoe zo'n methode heet, heeft een mooie psychologische naam, hetzelfde doe je als je je hond africht bijv. Haha nou goed weet niet of je er iets mee kan.. Succes! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anti bite op je pennen smeren, is normaal tegen nagel bijten. Heeeeeeeel vies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zusje deed het ook. Totdat ze achter de computer zat met een pen in haar mond en ik zei dat ik de pen net in mijn oor had gestoken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dat ook gehad, en ik ben eraf gekomen door altijd een stokje zoethout mee te nemen. heb je iets om op te kauwen en verder ben ik van broodbeleg veranderd.
je zou denken; wat dat nou met kauwen van koortjes etc. te maken heeft maar als je een stevig beleg tussen je brood doet krijg je ook minder snel trek en ik kauwde toen duidelijk minder aan wat dan ook .
ik weet niet of het bij jou helpt maar het is het proberen waard, toch? succes