schouder uit de kom

hallo
ik heb erg veel last van mijn schouder dus heb ik een beetje rond gekeken op internet, en daar zag ik dus staan dat het door een trauma kon komen blabla
en dat heb ik, want ik heb namenlijk vorig jaar mij arm gebroken gehad op 2 plaatsen (is ook dezelfde arm)
en ik heb ook precies pijn enzo als hoe daar beschreven stond.
nou is mijn vraag dus:
moet ik hiervoor meteen naar het ziekenhuis toen gaan of kan ik hier nog een dag mee wachten want ik heb deze avond namenlijk geen vervoer.
ik vraag het maar voor de zekerheid want ik weet niet of dit nu ernstig is of niet
ik hoor het graag
mvg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Het zou kunnen zijn dat je schouder uit de kom is. Je moet daar niet te lang mee wachten, de pijn kan ondraaglijk worden. Ik zou morgenochtend meteen naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel eventjes met de huisartsenpost. Zij kunnen wel goed aangeven of je even langs moet komen of niet.

Als je geen vervoer hebt, zijn er wellicht buren die je even een slinger willen geven, of anders een taxi nemen (tja, het kost wat, maar je moet het voor je gezondheid overhebben).

Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou je kan er ook mee wachten tot morgen per slot van rekening is het niet net vandaag gebeurt, ik denk overigens als het een trauma van een jaar geleden is je door gestuurd zal worden naar een orthopeed
want als je schouder al enige tijd eruit ligt zal hij niet zo makkeloijk weer terug te zetten zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je schouder werkelijk uit de kom zou zijn, verga je echt van de pijn en het verbaast me dat je dan nog zou kunnen typen. Je kunt de arm dan niet meer fatsoenlijk bewegen en moet dan echt vanavond nog naar het ziekenhuis om de arm weer in de kom te trekken/duwen.

Bel de huisartsenpost dan en overleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een ontstoken gewrichtskapsel. Dat doet erg veel pijn bij het bewegen. Kan een frozen shoulder veroorzaken lees link. Snel de dokter raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je schouder uit de kom is voel je dat heel goed. In de eerste plaats is het erg pijnlijk maar je voelt ook dat de boel niet goed op zijn plaats zit. Als je nu niet gevallen bent of iets dergelijks is een breuk of een schouder uit de kom niet zo waarschijnlijk. De pijn die je voelt is natuurlijk wel een signaal dat er iets aan de hand is. Als het gewricht 'op slot' zit, je je arm maar heel beperkt kunt bewegen zou het inderdaad om een 'frozen shoulder' kunnen gaan, waarmee je doorgaans naar de fysiotherapeut verwezen wordt. Ga in ieder geval naar je huisarts als je nog geen actie ondernomen hebt. Direct naar een fysiotherapeut kan ook.