Hoe vaak per maand moet je de watermeter controleren?

De verhuurder van de woning stelde dat ik de watermeter had moeten controleren. Hierdoor had ik een defect van de verwarmingsketel kunnen constateren. Nu veel verloren water (550 m3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per máánd? Beweert de verhuurder ook dat hij zélf meerdere malen per maand de meter controleert?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is 550000 liter, als dat wegstroomt verzakt je huis.Of je watermeter is kapot of de meter is tijdens het opnemen van de standen verkeerd afgelezen.

Antwoorden (2)

Hooguit 1x per jaar, voor het stookseizoen bijvullen. Als het vaker moet, is het niet goed! Dan is er een lek of zit er lucht in de leidingen.

Een goede ketel kan wel twee jaar zonder bij te vullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe kijk je alleen op de watermeter als je de meterstand moet opnemen. Vaak zit die meter op een dusdanige plek verscholen dat je er ook niet vaker op wilt kijken. Als je de meter niet vertrouwd of denkt dat er een probleem met een water gebruikend apparaat is, dan zou je vaker op de meter kunnen kijken. Als ik een defect aan mijn verwarmingsketel zou hebben, dan zou ik niet bedenken om op de watermeter te kijken. Maar ja, ik ben ook maar een leek. Als jou verhuurder het dan zo goed weet dan had hij je dat advies misschien wat eerder kunnen geven?