waarom doet iedereen zich altijd beter voor dan men is dan val je toch alleen maar tegen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Niet iedereen doet dat. Ik persoonlijk hou daar niet zo van en zou het ook niet leuk vinden als anderen dat zouden doen bij mij. maar als antwoord op je vraag: "men doet dat om indruk te maken op een ander". Nergens voor nodig lijkt mij, want je valt dan vroeg of laat door de mand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Men doet zich beter voor om bij iedereen in de smaak te vallen, door door iedereen aardig gevonden te worden. En dat heeft een boel voordelen, onder anderen dat veel mensen voor je klaar staan en dingen voor je zullen doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En niet iedereen doet zich beter voor dan hij of zij is. Er zijn er nog genoeg die puur natuur zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Ik blij steeds bescheiden, dan valt men minder op !

Ik geloof dat dit te maken heeft met het eigen imago,
het beeld dat men heeft over zichzelf en anderen !

In de Sociale Psychologie heeft men het ook over het zelfbeeld en het "er bij horen" groepsgevoel.

Indien je interesse hebt in deze kenmerken lees dan een een kursus over dit onderwerp !

Inter-menselijke relaties : "Mens erger je niet" door Eric Berne.

Veel sukses !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft er recht op om zichzelf te zijn, er zijn tenslotte al zoveel anderen nietwaar? Ik doe mezelf nooit beter voor dan ik ben. Iedereen heeft/maakt fouten, het is de kunst om dan nog gewoon jezelf te blijven.
Mensen doen zich voornamelijk anders voor om aardig gevonden te worden of om ergens bij te horen en daar kunnen ze best ver in gaan. Bijv. je buren gaan 3x per jaar op vakantie, omdat je veel met je buren omgaat vindt je dus dat je daar niet bij achter kunt blijven, je wilt tenslotte niet dat zee gaan denken dat jij het "minder" hebt dan hun. Gevolg: schulden om toch maar die 3x vakantie per jaar te kunnen betalen. Dom, heel erg dom, misschien hebben die buren wel hetzelfde probleem en daardoor hebben zij ook schulden. Baas boven baas. Leef je eigen leven, let niet altijd op een ander, doe wat je zelf goed vindt en je leeft een stuk makkelijker en relaxter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zal ik wel niet bij iedereen behoren.
ik ben ik, en wie dat niet bevalt,mag opdonderen.
je kan niet iedereen over 1 kam scheren.
en toch heb ik vrienden.
wees gewoon jezelf,daar kom je het verste mee.