wie bepaald er bij online poker welke kaarten je krijgt?

ik zat laatst te spelen en er was 1 iemand die heel de tijd won.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het lijkt me dat dit gebeurt door middel van kansberekening zonder teruglegging. Tenminste zo iets heb ik bij wiskunde gehad. als je 52 kaarten heb en er doen 2 spelers mee en er is gedeeld dan zijn er nog 50 kaarten over dan komt er een brand kaart en daarna de flop dus dan zijn er nog 44 kaarten wat er kan komen enz.

Wat mij wel altijd opvalt is dat als je een hele tijd geen poker meer heb gespeeld je dan altijd goede kaarten krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het lijkt me dat de dealer gewoon de computer is... Anders zou het wel heel gemakkelijk zijn om vals te spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken zorgt een random-proces voor de kaart-verdeling.

Echter, het volgende stond al weer enkele jaren geleden in de krant: een programmeur van een bekende poker-site had een 'backdoor' ingebouwd, zodat hij het kaarten van de andere spelers kon zien. En dus kon hij met zekerheid bepalen wie de winnende kaart had.
Een oplettende en geroutineerde online-pokerspeler vond de speelwijze van die programmeur héél verdacht en wist via-via diens identiteit te achterhalen.
Hij heeft toen de website gevraagd hoe deze speler dit gedrag kon vertonen (alsof hij de kaarten kon zien) en of zij hem kenden. Toen kwam uit dat de vals-speler ooit programmeur was geweest voor deze web-site.

Het zou mij niet verbazen wanneer 'handige' programmeurs backdoors inbouwen waardoor ze de kaart-verdeling kunnen beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag hopen dat dat gebeurt door random uitdelen door de programmatuur. Indien er geen wettelijke controle op de website is, en dat is aannemelijk, is dat natuurlijk waarschijnlijk niet het geval, het doel van de site is namelijk om winst te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
steL deze vraag eens op pokerinfo.nl, daar weten ze alles van onlinepoker