Hoe zit het nu met lintjes en dergelijke onderscheidingen? Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe kom je er voor in aanmerking?

Vraag me gewoon af waarom iemand een lintje of andere onderscheiding krijgt..... Wordt iemand ervoor opgegeven? En hoe gaat dat dan in zn werk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dit heb ik me ook altijd afgevraagd, zelfs Paul de Leeuw en Catherine Keijl hebben een lintje......waarom echt?? Om een tv programma?? Dat kan toch niet waar zijn?...naar mijn idee, komen volgend jaar in aanmerking: Alle mensen die gelijk te hulp schoten bij het Koninginnedag drama: Politie, ambulance personeel, brandweer, doktoren, huisarten, maar vooral de omstanders.....

Het beste antwoord

Je moet op een of andere manier uitblinken in je beroep, je verdienstelijk hebben gemaakt voor de maatschappij in bijvoorbeeld vrijwilligerswerk, of op een andere manier iets bijzonders hebben gedaan. Je moet worden voorgedragen door anderen. Daar is een hele procedure voor, die ongeveer een jaar vóór de uitreiking start.

De websites www.lintjesregen.com en www.lintjes.nl geven heel uitgebreide informatie, naast http://nl.wikipedia.org/wiki/Lintje en http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_onderscheiding
Antoni
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet dat je om voor een lintje in aanmerking te komen genomineerd moet worden door drie verschillende mensen, en dat dit geen familie mag zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dit heb ik me ook altijd afgevraagd, zelfs Paul de Leeuw en Catherine Keijl hebben een lintje......waarom echt?? Om een tv programma?? Dat kan toch niet waar zijn?...naar mijn idee, komen volgend jaar in aanmerking: Alle mensen die gelijk te hulp schoten bij het Koninginnedag drama: Politie, ambulance personeel, brandweer, doktoren, huisarten, maar vooral de omstanders.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met huisarten, bedoel ik dus huisartsen...en eigenlijk bedoel ik dus : doktoren, huisarten die GEWOON OMSTANDERS WAREN EN GEEN MOMENT NADACHTEN OVER TE HULP SCHIETEN.... respect....
Als je iemand wil voordragen, dien je hiertoe een verzoek in via de burgemeester. Zie voor de rest van het antwoord onderstaande link.