bestaan er ook andere kleuren -kijk hieronder-

bestaan er ook andere kleuren in de wereld dan paars, rood, blauw, geel, groen, bruin, zwart. die kleuren die we goed kennen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleuren bestaan niet in 'de wereld'. Er zijn alleen golflengtes. Onze ogen pikken licht op, onze hersenen analyseren welke golflengtes dat licht bevat en koppelen daar bepaalde kleuren aan. Het is natuurlijk onmogelijk om rechtstreeks te zien hoe iemand anders (of een bepaalde diersoort) dingen waarneemt, het zou in theorie best kunnen dat hun hersenen hen kleuren laten zien die jij je zelf totaal niet kunt voorstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja,

Wit ,grijs,roze,oranje,indigo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle kleuren die er bestaan zijn allemaal samengesteld uit geel, magenta en cyaan-blauw. Dat is het spectrum zoals dat heet. Zwart en wit zijn geen kleuren.