Wat zijn positieve woorden?

Kennis van mij gaf hoog op over positieve woorden... maar wist er zo gauw geen te vinden

jullie ideeen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.7K

Het beste antwoord

Prima, geregeld, klaar, mooi, lief, aardig, fantastisch, klasse, moeiteloos, buitenkans, vakantie, zonnig,
geslaagd, weekend, ontspannen, lekker, smakelijk,
goedzo, geweldig, gefeliciteerd, ok, goed,
positief (het woord positief zelf is ook positief)

Als je wilt kan ik nog doorgaan hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb je weer prima verprutst zeg... Hoe geregeld moet ik jou nog zeggen dat je er toch niets van kan.... Ik denk dat deze woorden niet zo zeer positief (als negatief) zijn. De woorden prima en geregeld hebben voor jou waarschijnlijk een positieve associatie. In de zinnen die ik hierboven heb gezet krijgen deze woorden al een negatieve bijsmaak. Ik denk niet zo zeer dat woorden op zich positief of negatief zijn, maar dat je ze in zinsverband positief of negatief kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of wat denk je wat de manier waarop je de woorden uitspreekt? Wow, wat ben jij aardig zeg! De manier waarop je er bij kijkt, of hoe je het zegt, bepaalt of het door de ander als positief of negatief wordt ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij hebben deze woorden wel een positieve bijklank.
Je kunt wel zeggen dat hoe je ze brengt belangrijk is, en dat is natuurlijk ook zo, maar in principe zijn ze in de basis positief bedoeld. Dat daar sarcasme op wordt losgelaten is naar mijn idee de negatieve andere kant die mensen er soms aan koppelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is het Inetjuhhh :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Duchantain
Prima en verprutst passen niet bij elkaar.
Die 2e zin is ook geen goed Nederlands.
De woorden op zichzelf zijn positief van karakter en dat is de vraag. Ik snap de minduimpjes niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prachtig! :-))

Andere antwoorden (7)

- vrede
- blij
- lief
- goed
- uitstekend
- knap
- ja

Zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet niet de oerhollandse, niet in het Engels vertaalbare:

gezellig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat woorden niet zo zeer positief of negatief zijn. Het is maar net wat voor associatie je bij een woord hebt. Zo kun je een woord die voor iemand positief is een negatieve bijsmaak geven. Ik denk niet zo zeer dat woorden op zich positief of negatief zijn, maar dat je ze in zinsverband positief of negatief kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van Geluk!

Toegevoegd na 5 minuten:
Het komt allemaal goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is een mooi positief woord idd

Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar het blijft positief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hey what zuppp
alles goed
Ja lekker, met jou

Toegevoegd na 1 uur:
mijn excuses voor dit straat taal. Misschien zijn deze woorden iets beter.
1-beginnen
2-dromen fantaseren
3-lachen
4-geloven
5-ontdekken/uitvinden
6-spelen
7-vertrouwen
8-luisteren
9-creëren/schepping
10-aanraken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gedaan zeg!
Jij bent lekker bezig!
Wat ben ik trots op je!
Wat knap van je!

Deze positieve taal gebruik ik vnl tegen mijn kinderen om een paar keer per dag een complimentje te geven. Maar ook bij volwassenen werkt het. Iedereen wil op zijn werk ook graag horen dat hij/zij goed bezig is.