Wat zijn positieve woorden?

Kennis van mij gaf hoog op over positieve woorden... maar wist er zo gauw geen te vinden

jullie ideeen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Prima, geregeld, klaar, mooi, lief, aardig, fantastisch, klasse, moeiteloos, buitenkans, vakantie, zonnig, geslaagd, weekend, ontspannen, lekker, smakelijk, goedzo, geweldig, gefeliciteerd, ok, goed, positief (het woord positief zelf is ook positief) Als je wilt kan ik nog doorgaan hoor.

- vrede - blij - lief - goed - uitstekend - knap - ja Zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan.

Vergeet niet de oerhollandse, niet in het Engels vertaalbare: gezellig!

Ik denk dat woorden niet zo zeer positief of negatief zijn. Het is maar net wat voor associatie je bij een woord hebt. Zo kun je een woord die voor iemand positief is een negatieve bijsmaak geven. Ik denk niet zo zeer dat woorden op zich positief of negatief zijn, maar dat je ze in zinsverband positief of negatief kan maken.

Wat dacht je van Geluk! Toegevoegd na 5 minuten: Het komt allemaal goed.

42 Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar het blijft positief.

hey what zuppp alles goed Ja lekker, met jou Toegevoegd na 1 uur: mijn excuses voor dit straat taal. Misschien zijn deze woorden iets beter. 1-beginnen 2-dromen fantaseren 3-lachen 4-geloven 5-ontdekken/uitvinden 6-spelen 7-vertrouwen 8-luisteren 9-creëren/schepping 10-aanraken

Goed gedaan zeg! Jij bent lekker bezig! Wat ben ik trots op je! Wat knap van je! Deze positieve taal gebruik ik vnl tegen mijn kinderen om een paar keer per dag een complimentje te geven. Maar ook bij volwassenen werkt het. Iedereen wil op zijn werk ook graag horen dat hij/zij goed bezig is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100