Hoelang duurt het voor voedingsstoffen door je lichaam zijn opgenomen etc ?

Als je iets eet of drinkt, krijg je daar energie van, door de stoffen etc die je lichaam opneemt, hoelang duurt het voordat deze stoffen zijn opgenomen in het lichaam, en goed gebruikt kunnen worden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
11K

Het beste antwoord

Druivensuiker is vrijwel direct opneembaar door het lichaam, wordt daarom veel gebruikt bij suikerpatiënten die een hypo hebben.
Zo werken energiedrankjes ook heel snel.
Maar een bord boerenkool met rookworst, moet even flink aan gewerkt worden, voordat het voor de darmen "hapklare brokken " zijn, dat kan misschien wel 10 uur duren, maar zal van mens tot mens wel heel veel verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt (:

Andere antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van de stof en ook bij ieder persoon weer anders. Zo weten we dat bijv. eiwitten langzamer worden opgenomen in ons lichaam dan bijv. glucose of fructose.