Hoe laat ik mijn kat uit een bakje drinken?

Ik heb sinds zaterdag 31 juli (2010) een kitten. Ze heet Yuka en is heel lief. Ze is iets ouder als 7 weken. Alleen ze was iets te vroeg bij haar moeder weggehaald, de man die ons haar heeft gegeven zei dat we hem zo mee mochten nemen. Ik heb hem gevraagd of ze niet meer bij d'r moeder dronk en hij zei van niet. We hebben haar dus zo meegenomen. Eenmaal thuis kwamen we erachter; ze zoog aan je T-shirt en zocht in je oksels. Ook zocht ze bij onze andere twee katers. Dat was niet eens een probleem. We hebben een flesje gekocht en het gaat prima. Ze at al wel vast voer, dus dat is ook geen probleem. Alleen nu vraag ik mij af wanneer ze uit een bakje zal gaan drinken. We hebben al geprobeerd haar te laten zien hoe de andere katten het doen, maar dat werkt ook niet en ze kan ook niet voor altijd aan zo'n flesje lopen lebberen.

Verder heb ik hier gelezen dat als een kat op je handen en vingers kauwt en een beetje bijt, dat dat slecht is. Bij mijn kitten lijkt het niet zo erg, eerder speels. Maar je weet maar nooit, dus dat wilde ik ook nog graag weten. En als het erg is, hoe moet ik het dan afleren?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snoetje in het bakje helpt niet, maar op zich is het niet zo erg, alleen ze moet op het gegeven moment toch echt uit een bakje gaan drinken, dadelijk blijft ze alleen maar uit dat flesje drinken...

Het beste antwoord

7 weken is inderdaad erg vroeg om bij de moeder weggehaald te worden, lekker onverantwoord van die persoon.

maar goed, ze heeft dus zoals je merkt nog sabbelneigingen.

Mijn eigen poesje is helaas ook te vroeg bij haar moeder weggehaald, maar kon al wel uit een bakje drinken. Ondanks dat heeft ze nog altijd haar sabbelknuffeltje.

Dat is een knuffeltje met uitstekende haren zodat ze daar aan kan sabbelen.

Om het probleem met het drinken op te lossen zou ik toch altijd een bakje water klaar hebben staan, als je andere katten hebt zal ze het vanzelf oppakken.

als ze toch aan je vingers sabbelt, probeer dan het volgende eens:

ga met haar naar het drinkbakje, dip je vinger in het water en laat haar het er af likken, hou je hand wel dichtbij of over het drinkbakje, laat haar zien waar je het water vandaan haalt, blijf oefenen (dit zal niet iets zijn wat direct goed gaat)

geef haar ook te drinken, vlakbij het drinkbakje, zodat ze de link gaat leggen dat ze daar haar drinken vandaan kan halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan is ze inderdaad wel wat vroeg uit het nest gegaan, maar ik denk niet dat dit tot grote problemen zal leiden.
Wat je kan proberen is haar voorzichtig met haar snuit in het drinkbakje te duwen, zodat ze voelt dat ze daar kan drinken, meeste kittens hebben dan senl genoeg door hoe het werkt.
Succes!