Kamperen in een tent met baby en kleuter. Iemand tips wat mee te nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna je volledige baby/kleuter uitzet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valt best mee hoor.
Een klein rugzakje met vertrouwde speelgoedjes. De vertrouwde knuffel. Een kleedje waar ze thuis ook al op spelen, waarmee je snel een vertrouwd plekje kunt creeren, waar je ook bent. Een baby-slaapzakje.
Het boekje 'op vakantie met baby's, peuters en kleuters'. De buggy. Een opvouwbare kinderstoel.

Een gezonde dosis relativeringsvermogen en uithoudingsvermogen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet i.i.g. niet een picnick kleed (HEMA/ZEEMAN) met een geplastificeerde onderkant. De baby zal hierin een veilig en droog alternatief vinden voor de box.
Extra warm slaapzakje voor koude nachten.
Voldoende speeltjes/knuffels een klein tafeltje waaraan de peuter kan kleuren, kleien, knutselen. Extra speentjes , zwemluiers en natuurlijk de dagelijkse zorg- en kleedspulletjes.
Plastic slabjes zijn fijn. (Afvegen i.p.v. uitwassen)
Bij Ikea verkopen ze voor ca 12 euro speciale buiten kinderstoelen. Misschien ook een tip?
Succes..Het is een hele onderneming (weet ik) en ik wens je veel succes en plezier.
Ga niet naast groepjes jongeren staan..want dan kan het wel eens erg mis gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem de baby spullen mee in een krat, wel een dicht krat, heb je gelijk een badje/zwembadje bij je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat altijd gedaan, is heel leuk.

Campingbedjes met een extra verschoning.
Opvouwbare kinderstoel. Niet zo'n luxe als op de foto, maar door opa zelf gemaakt.

Ik trok 's morgens het kind met bedje en al uit de
tent, kon ie meteen rondkijken en was toch veilig.

Ik had voor de peuters, toen ze nog niet konden lopen, een soort van regenpak zelf gemaakt. Toen kon je dat nog niet kopen.
Daardoor kon het kind ook bij minder mooi weer
gewoon lekker rondkruipen, ook in de troep en modder.

Een opblaasboot kan ook heel handig dienst doen
als badje.
Niet alleen om te baden, maar ook om te spelen.

Voor de baby lijkt mij zo'n rugdrager ideaal.
Ze zijn best duur, maar misschien wel tweedehands te koop.
Heb je tenminste allebei je handen vrij voor de kleuter, zeker bij wandelingen, zodat die dan ook meer vrijheid heeft.

Mijn zoon ging met zijn dochter van twee wandelen in de Ardennen. Het kind kon urenlang heel goed zelf lopen en vond dat ook helemaal geweldig en avontuurlijk.
Maar mijn zoon had haar wel een touw om haar middel geknoopt.
Als extra veiligheid bij afgrondjes en bruggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwart tabletje in de fles en kindje slaapt de hele nacht door...
Bij al het bovengenoemde zou ik de volgende dingen nog willen toevoegen:

- Een klamboe
Voor boven het campingbedje, maar ook als een van de twee kinderen ligt te slapen in een buggy of kinderwagen.

- Een ventilator
Kinderen kunnen door de warmte soms moeilijk in slaap komen. Een kleine ventilator kan voor verkoelende luchtstromen zorgen.

- Een teil
Niet alleen handig om vies geworden kleertjes in uit te spoelen (neem zo'n handwastube mee!), maar ook om de kindjes lekker te laten badderen. Instant verkoeling voor de voetjes ook wanneer je met een wijntje van het avondzonnetje aan het genieten bent.

- Van alles tegen de zon
Ik denk dan aan een parasol, hoedjes, hoge zonnebrandfactor, after sun, ...

- Een extra dekentje voor koude nachten en juist een dun laken voor de middagtukjes (mochten jullie dus naar een warme bestemming gaan)

- Medicatie die afgestemd is op de baby/jonge kind. Ik weet niet of jullie naar het buitenland gaan, maar misschien is het daar moeilijker verkrijgbaar en de bijsluiter is in een vreemde taal. Bij sommige landen kan ik me bijvoorbeeld voorstellen dat je Norit/diareeremmer mee neemt.

- Spulletjes om mee te spelen
Maar ook voor bij het strand. Sommige spulletjes zijn multifunctioneel (in gras/strand/voortent) en dat scheelt natuurlijk weer sjouwen.

- Zwemluiers!
Mocht je in een zwembad gaan zwemmen waar een luier verplicht is, dan zijn er speciale zwemluiers verkrijgbaar.

Sta er alsjeblieft bij stil dat baby's snel onderkoeld raken. Zwembadwater is voor baby's koud en ga daarom niet langer dan 10 a 15 minuten dompelen. Blauwe lipjes zijn niet schattig, maar een teken dat een baby of klein kind het echt koud heeft. Haha, sorry voor mijn moedergevoelens ;) En dat op deze leeftijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oordoppen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om uit te delen aan de buren bedoel je?