hoe lang blijft een muggenbeet jeuken? Scheelt dat per persoon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
15.2K

Antwoorden (7)

Ja dat scheelt per persoon. Bij mij n dag of 2/3.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je veel afleiding hebt voel je de jeuk ook niet of minder, dus eigenlijk is dat niet zo een twee drie te zeggen hoe lang het duurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger jeukte het bij mij al snel een halve tot een hele dag, maar als kind herinner ik me dat je er dagenlang last van kon hebben.

Ik heb ooit van iemand gehoord dat als je het gif naar de diepere huidlagen drukt door er met je nagels een 'kruisje' in te drukken, de jeuk eerder over is en je op den duur immuun wordt voor het gif. Sinds een jaar of drie pas ik dat consequent toe.

Vroeger was ik een soort muggen-speldenkussen. De laatste jaren werd ik minder geprikt - of heb er in elk geval beduidend minder last van. En sinds een jaar of twee heb ik zelfs de stellige indruk dat ik OF niet meer gestoken wordt, OF het niet meer voel, OF de muggen zijn verdwenen. (Daar heb ik zelfs vorig jaar een vraag over gesteld).

Voorlopig lijkt het er dus inderdaad opdat je op de lange duur immuun kunt worden voor de jeuk van muggenbeten, waardoor de periode dat je er last van hebt - ALS je er al last van hebt - voor iedereen verschillend is. Ik kan in elk geval sinds vorig jaar gewoon tot diep in de nacht buiten zitten met blote armen en benen.

Mijn man is nu ook begonnen met 'kruisjes drukken' (in plaats van zijn eeuwige geklooi met pleisters met azijn, waar ik altijd wel om moest lachen), en hij constateert ook dat de jeuk in elk geval daarna snel (binnen een ur of wat) voorbij is. Hopelijk komt voor hem ook het moment dat-ie helemaal niet meer merkt of-ie gestoken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verschild per persoon en per mug. Een standaard beet van een neefje jeuken bij mij niet, alleen wanneer ik eraan kom, terwijl sommige mensen er een week last van hebben.

Het komt omdat iedereen anders reageert op de stof anticoagulantia, wat ervoor zorgt dat het bloed niet stolt. Ook ligt het aan het soort beet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij maar 10 min en dan is de bult ook weg.. smeer de altijd tandpasta op dan heb je de minder last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschilt per persoon, en je kunt eraan wennen.
In Finland zaten wij met zorgvuldig gesloten tent meestal binnen, terwijl Finse kinderen gewoon in zwemkleding over de camping liepen. Op het eind van de vakantie had ik minder hinder van de muggenbeten, ik denk dat mijn lijf minder spastisch reageerde op het stofje dat de mug binnenspuit om je bloed te verdunnen, wanneer zij (altijd vrouwtjesmuggen!) je steekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is verschillend per bult. En zolang je blijft krabbelen blijft ie ook jeuken.
Ik had laatst een bult en die heeft helemaal niet gejeukt.