Zou je in new york veilig met een parachute kunnen landen als je op de top van een wolkenkrabber staat??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Er zijn er die het doen BASEJUMPING heet dat. het is Hartstikke illegaal en er vallen regelmatig doden bij deze vorm van "sport". Maar het gaat dus ook wel eens goed, dus JA het kan.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

dat kan als je de parachute op tijd open trekt
heb een keer op tv gezien dat ze van eifeltoren af sprongen met een para dus dat zal van een wolkenkrabber ook wel lukken
alleen zul je beneden met de politie mee mogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien, als je een vergunning zou krijgen en ze het verkeer lamleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, mits je de parachute al vast in je handen hebt en meteen in de lucht opgooit bij het springen. Bij base jumping is dit een must anders sla je ter pletter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ooit in New York gewandeld hebt op een winderige dag, zou je waarschijnlijk deze vraag niet stellen : de wind wordt door alle wolkenkrabbers alle kanten op weerkaatst, en je kunt moeilijk bepalen, waar hij oorspronkelijk vandaan komt.
Bovendien lijkt het me niet zo handig om in de drukke straten en avenues tussen het verkeer een landingsplaatje te vinden, zonder dat je platgereden wordt.
Ook zal je niet zo gemakkelijk een plek vinden op één van die wolkenkrabbers, waar je zomaar zou kunnen springen : ze zijn aan alle kanten beveiligd met stroomdraden, hoge glazen wanden ed.

Je kunt beter een rots opzoeken voor je experiment : parachute-sprong van lager dan 1 km hoogte....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor , en zelfs hier in Nederland zou dat kunnen als je vanaf bijvoorbeeld de Euromast zou springen. Basejumpen heet dat en voor zover ik weet is het hier verboden.

Je moet wel zorgen dat je niet"vergeet" het touwtje van je parachute te bedienen ( door de opwinding van het springen willen mensen dit nog wel een vergeten ) . Beter is het het koortje van de parachute met een lijntje aan het gebouw te bevestigen.

http://nl.wikipedia.org/BASE-jumpen

http://ciosgoes.roczeeland.nl/buitensportsite/artikelen/overig/basejump/basejump.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/BASE-jumpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut niet veilig. New York is een stad dat helemaal volgebouwd is. Zeker in Manhattan waar de meeste wolkenkrabbers staan, is iedere cm. waardevol. Dus veilig landen met een parachute zit er niet in. Of je moet heel veel geluk hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de meeste gevallen, zul je tegen de wand van het gebouw aangezogen worden en zal jouw parachute niet open gaan.
Ik zeg je vast RIP