Hey allemaal,ik zit egt met een groot probleem , ik zou heel graag nog veranderen van school en mijn papa heeft al 3keer nee gezegt ,wat moet ik doen?

mijn ouders zijn juist uit een .en mijn papa heeft 3 keer nee gezegt ,hij zegt da et te duur is maar hij moet helemaal niet mee betalen. enkele tips over wat ik nog zou kunnen zeggen zou handig zijn .groetjes

Toegevoegd na 6 minuten:
ik wil echt graag weg op andere school omdat modeshows en van die toestanden echt niks voor mij zijn , en de school waar ik naartoe ga is met paarden (wat al 6,5 jaar mij hobby is) en ik er graag in verder wil , maar mijn papa ziet er geen toekomst in .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

ga eens rustig met je ouders om de tafel zitten en leg eens goed uit waarom je naar de andere school wilt.
En vraag ook eens aan je ouders waarom ze het geen goed idee vinden.
Niet opstandig worden want dat werkt vaak averechts dus praat er gewoon rustig over en als je ouders blijven bij hun besluit dan vrees ik toch dat je je bij die beslissing moet neerleggen
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als bovenstaand niet werkt zou ik zelf gaan kijken of je de studie zelf kan betalen. Een goede studie is belangrijk voor de rest van je leven. Ik zou ervoor gaan. Maar er samen uitkomen zou wel beter zijn inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zul je moeten onderhandelen, dus heel goed moeten kunnen vertellen waarom die sschool geschikt is voor jou.
Wat kun je met die school, hoe is het slagingspercentage, kun je er mee naar n vervolgopleiding.
(en bedenk ook dat sommige hobby's beter geen job kunnen worden) Paardrijden kan leuk zijn, maar je kost daarmee verdienen is weer iets anders
Hoe ben je op je huidige school terecht gekomen?
En wat bedoel je met die modeshows? Hoort dat bij de opleiding, of is dat "vrijdagmiddagwerk"ofwel werk wat niet echt onder de leervakken valt.
Als het echt schoolvak is, praat dan met je klassenleraar .hoe ziet hij jou op school.
Als het een vrijdagmiddagbezigheid is dan zul je het gewoon moeten ondergaan, en bedenk dat je er wat van kan opsteken voor als je paarden moet voorleiden (houding, en omgaan met publiek enzo).
En oja, dreinen en zeuren helpt meestal niet, redelijke argumenten kunnen (hoeft niet) resultaat geven
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb van mijn passie mijn beroep gemaakt. Geloof me er is niks mooier.
anneliez
13 jaar geleden
o het kan wel, dat zal ik niet ontkennen,maar soms wordt er ben ik bang wel wat te licht tegenaan gekeken (vooral als je nog aan het studeren bent) Paard rijden is vast heel leuk, en helpen op een manege ook, maar om bv die manege te beheren komt heel wat meer kijken. En dat bedoelde ik eigenlijk.
Geef je vader geen kans om nee te zeggen,hiermee bedoel ik maak er werk van om je vader ervan te overtuigen dat je wel naar die school mag.
Zoek uit hoe de lessen zijn op die school,wat is de slagingspercentage van die school,hoe staat die school aangeschreven in de buurt of zelfs in Nederland.

Is er misschien een open dag op die school?
Ga er met je vader ernaar toe,op die open dagen heb je kans om vragen te stellen.
Laat zien dat het je echt interesseert,stel vragen aan de leraren en misschien zijn er leerlingen aanwezig die jou en je vader meer kunnen vertellen over de opleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer je vader te overtuigen wat jij allemaal leuker en beter vind aan die school.