Hoe zit het al je kaartjes verstuurd naar een koper van marktplaats, maar die zegt dat ze het niet ontvangen hebben wat dan ?

Stel je hebt sauna intree kaarten, er is een koper van Marktplaats, maar woont te ver weg. Dus hij wil hebben dat je ze opstuurt. Hij maakt geld over, ik stuur het op, maar krijg mail dat hij niets ontvangen heeft, wat dan ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Dan kan je weinig meer doen. Hooguit TNT vragen of de brief door het sorteercentrum is gegaan.

Wat je in de toekomst kunt doen is zulke zaken aangetekend versturen. Het is iets duurder maar dit kun je bij de verkoopprijs zetten want dan hebben jullie beide zekerheid dat het aankomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet onder rembours verstuurd zeker?
Dan zal de koper denken dat je het niet verstuurd hebt, misschien kunnen jullie de schade op fifty-fifty basis regelen.

Toegevoegd na 48 seconden:
Rembours moet zijn aangetekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vandaar dat je zulke post beter aangetekend kan versturen
ik denk je er nu niets meer aan kunt doen
dan afwachten misschien vanwege de vakantie de post iets vertraagd is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net wat mijn voorganger zegt,tnt kan controleren of de brief door het sorteercentrum is gegaan.
Verder heb je geen poot om op te staan,maar de andere partij ook niet.
Het is alleen erg vervelend.
Ik neem aan dat de koper betrouwbaar is,maar wat als hij dat niet is.
Normaal gaat het altijd goed,maar af en toe wel eens een keer mis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan voel jij je verplicht het geld te retourneren en hij heeft dan mogelijk en geld en kaartjes. En jij niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iets verkoopt via Marktplaats, dan krijg je eerst het geld, en diezelfde dag stuur je het op via TNT met een bewijs van aankomst op het adres. De copie van dat bewijs, mail je dan weer naar de koper. Vantevoren heb je ook wat mailcontact.
Zo kan er niets fout gaan. Dus wel sturen met bewijs van ontvangst, kost geloof ik E 7,50.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat je moet doen: je hebt geen poot om op te staan. Ik vrees dat het antwoord van Moolkeesje aan de orde is.