Wanneer kan een kind goed zijn billen vegen na toiletbezoek?

Wanneer kan hij of zij dit zelfstandig doen zonder hulp?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Vanaf een jaar of 6 kunnen ze het redelijk, de meester of juf gaat dan niet meer mee naar het toilet op school, maar goed dan zijn ze een jaar of 10 meen ik me te herinneren van de dochters.
Voor die tijd poetsen ze maar wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wenselijk dat een kind dat kan wanneer hij naar de basisschool gaat. Er zijn scholen waar leerkrachten weigeren billen te vegen. De vraag is natuurlijk in hoeverre zij zich daar echt aan houden, maar het is een goede stok achter de deur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanaf zijn 4 a 5 jaar