Henna of haarverf?

Ik wil graag mijn bruine haar rood verven(roodbruin)
Ik twijfel tussen Henna en haarverf.
Henna lijkt me beter omdat het een natuurlijk product is.
Ik heb er geen ervaring mee.
Hoeveel heb ik nodig?Ik heb lang haar tot op mijn middel.
En geeft het echt zoveel troep?
Het schijnt wel zo te zijn dat je ook goede haarverf hebt.
Maar..welk merk???Iemand een idee?
Mijn haar is lang in slechte conditie geweest door ziekte,ik wil het beste kiezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

De vorige twee antwoorden zijn juist, ik ben zelf turkse en heb meerdere malen mijn haar geverfd met henna. Henna moet je met thee mixen, dan heeft het beter effect. Henna is heel goed voor beschadigd haar, het voedt je haar echt. Ook wordt je haar gerepareerd zou je kunnen zeggen.

Bij erg lang en dik haar zou ik minimaal twee pakken gebruiken, want je moet veel gebruiken, het moet niet weinig zijn.
Het insmeren idd met handschoenen.
het beste is als je het net als shampoo overal op je hoofd brengt, inmasseren dus..
met een kam kan je het ook doen.
Wat wij vaak doen is het haar in een dot draaien op je hoofd maar niet met elastiek vastzetten.
Met vershoudfolie, dat plastic doorzichtig ding moet je je hoofd afdekken en een doek ofzo op doen.
Wij hebben toevallig paar oude hoofddoekken die doen we op ons hoofd vastknopen.
Eigenlijk moet het 24 uur blijven zitten.
Dan heeft het het meeste effect.
Maar dat moet je zelf uitmaken, je kan er ook een nachtje mee slapen, je zal wel een handdoek op je kussen moeten leggen, want er zullen opgedroogde korreltjes uitvallen.
Je moet eerst je haar GOED uitspoelen, voordat je zelf gaat douchen.
Het uitspoelen duurt lang, want het moet goed gebeuren.
Als je ermee klaar bent, moet je met een gekleurde/donkere handoek afdrogen.
(het is logisch dat als je het met een witte handdoek doet, dat het rood wordt.

-> deze gebruiksaanwijzing is wat de turken oorspronkelijk doen met echte henna.
Ik weet niet hoe dat is met henna die je in de winkel kan kopen.
Of je moet naar een echte turkse winkel vragen naar echte henna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou in dit geval henna kiezen. Je haar is beschadigd en henna kan het verzorgen maar verf niet. Ga naar een marokkaanse of turkse winkel daar kun je henna krijgen van goede kwaliteit.
Succes ermee, want je krijgt het wel moeilijk en doe absoluut handschoenen aan anders zit het ook mooi rood in je handen en geloof me dat krijg je niet zomaar weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je er zelf ervaring mee?
Ik weet wel dat die henna niet makkelijk van je handen te krijgen is,er zijn ook vrouwen(Marokkaanse geloof ik)die hun handpalmen beschilderen met henna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het wel op mijn handen gehad, maar niet in mijn haar. Ik ken wel genoeg mensen die het in hun haar inbrengen, het is een hele klus maar je krijgt wel een mooi resultaat. Ik weet alleen dat ze het met echte henna doen dus de groene poeder, hoe ze in pakjes zijn weet ik eerlijk gezegt niet.
Ja idd ik zou ook voor Henna gaan. Het is even een gedoe en troepje maar mijn tante gebruikt henna en dat ziet er prachtig uit. Wel moet je er rekening mee houden dat het niet elke keer dezelfde rode kleur zal zijn. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geeft dus echt mooi resultaat?
Ik ga dus echt wel voor henna.
Dank je voor de tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het geeft echt een mooi effect. Laat je wel goed informeren! Laat je het resultaat weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,doe ik!;-)