Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Henna of haarverf?

Ik wil graag mijn bruine haar rood verven(roodbruin)
Ik twijfel tussen Henna en haarverf.
Henna lijkt me beter omdat het een natuurlijk product is.
Ik heb er geen ervaring mee.
Hoeveel heb ik nodig?Ik heb lang haar tot op mijn middel.
En geeft het echt zoveel troep?
Het schijnt wel zo te zijn dat je ook goede haarverf hebt.
Maar..welk merk???Iemand een idee?
Mijn haar is lang in slechte conditie geweest door ziekte,ik wil het beste kiezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De vorige twee antwoorden zijn juist, ik ben zelf turkse en heb meerdere malen mijn haar geverfd met henna. Henna moet je met thee mixen, dan heeft het beter effect. Henna is heel goed voor beschadigd haar, het voedt je haar echt. Ook wordt je haar gerepareerd zou je kunnen zeggen.

Bij erg lang en dik haar zou ik minimaal twee pakken gebruiken, want je moet veel gebruiken, het moet niet weinig zijn.
Het insmeren idd met handschoenen.
het beste is als je het net als shampoo overal op je hoofd brengt, inmasseren dus..
met een kam kan je het ook doen.
Wat wij vaak doen is het haar in een dot draaien op je hoofd maar niet met elastiek vastzetten.
Met vershoudfolie, dat plastic doorzichtig ding moet je je hoofd afdekken en een doek ofzo op doen.
Wij hebben toevallig paar oude hoofddoekken die doen we op ons hoofd vastknopen.
Eigenlijk moet het 24 uur blijven zitten.
Dan heeft het het meeste effect.
Maar dat moet je zelf uitmaken, je kan er ook een nachtje mee slapen, je zal wel een handdoek op je kussen moeten leggen, want er zullen opgedroogde korreltjes uitvallen.
Je moet eerst je haar GOED uitspoelen, voordat je zelf gaat douchen.
Het uitspoelen duurt lang, want het moet goed gebeuren.
Als je ermee klaar bent, moet je met een gekleurde/donkere handoek afdrogen.