kan ik met mijn kids naturistisch kamperen terwijl ex mogelijk dwars gaat liggen?

Ik wil met mijn kinderen naturistisch kamperen.

Nu heb ik een ex die alles aangrijpt om me dwars te zitten. Kan ik gewoon mijn plannen doorzetten of kan dit weer een reden voor haar zijn om weer juridisch te kloten (zij pro deo, ik schok bijna 300/uur)

groeten,
Bas

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoi Bas, Als jou ex dit op enigerlei uitgelegd kan krijgen als sexueel misbruik of intimidatie zou ik denk ik maar ff een jaartje overslaan.

Je schrijft zelf al dat je ex alles aangrijpt om je dwars te zitten. Dus reken daar maar op...

Neem dit jaar het zekere voor het onzekere.... zoek iets anders. Als de storm is gaan liggen, dan kan het altijd nog.

Als je kinderen er geen bezwaar mee hebben, om de vakantie op een naturistische camping door te brengen, dan zou ik het gewoon doen. Je ziet het wel vaker, dat exen er alles aan doen, om de ex partner het leven zuur te maken en dan het liefst door de kinderen op te jutten tegen de ander. Kan echter geen reden bedenken, waarom naturisme fout zou zijn. Geniet dus gewoon van je vakantie en besteed je tijd op een manier, die jij en je kinderen het prettigst vinden. Nogmaals: als de kids er zelf tenminste geen problemen mee hebben.

Het is inmiddels wel bekend dat naturisme niet schadelijk is voor de ontwikkeling van kinderen, dat het niet onfatsoenlijk is en dat het niets te maken heeft met seks. Ben jij/zijn jullie al eerder naturistisch gaan kamperen met de kinderen? En hebben de kinderen zelf er zin in? Dan zie ik niet wat je ex er tegenin zou kunnen brengen. Is het nieuw voor je kinderen of ziet één van je kinderen een beetje op tegen het kampeeruitje, dan heeft je ex een groter handvat om juridisch te gaan kloten. Dan kan het gemakkelijker gedraaid worden naar een verhaal dat je de kinderen hiertoe zou 'dwingen'.

Naturisme is een levensstijl die niet iedereen hetzelfde ervaart. Met wederzijds respect kom je het verst. Waarom provoceren en de kat op het spek binden. De eventuele gevolgen heb je zelf al geillustreerd. En voor die 300 p/u zou ik het even aan mijn advocaat vragen.

Je hebt een erg dure advocaat. Hier kost een advocaat eur 160,- excl. Maar dat even terzijde. Naturistisch kamperen hoort bij een bepaalde levensstijl. Als jullie die al hadden toen jullie nog samen waren, dan zou ik gewoon zo gaan doorgaan. Echter, als dat niet het geval was dan zou ik daar nog een paar jaar mee wachten. Helaas is het in NL nog steeds zo dat de moeders veel macht hebben. Sommige exen zijn zo rancuneus dat ze alles aan grijpen om de kids bij de biologische vader weg te houden én daar nog ongestraft in slagen ook. Als je ex ook dit kamperen aan grijpt voor haar snode plannetjes, dan zou ik niet verder provoceren. Dat kan het naakt kamperen niet waard zijn, lijkt mij

hoewel je kinderen misschien geen enkele moeite hebben met een naturistencamping, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het vakantie-idee vooral vanuit je eigen voorkeur is ingegeven. Ik zou zeggen, doe niet te moeilijk en ga met je kinderen gewoon naar een camping waar ze kleren dragen. Dan heb je geen gelazer en je kunt je hobby dan op geëigende momenten beoefenen.

ik heb het gevoel Bas, dat jij eerst eens met je ex in het reine moet komen over de opvoeding van je kinderen, voordat je dit soort triviale problemen zelf probeert op te lossen. natuurlijk kun je dat niet maken, als je van te voren al weet, dat je ex het er niet mee eens is. jullie zijn dan wel uit elkaar, maar jullie kinderen (niet alleen van jou, maar ook van je ex) hebben nog steeds te maken met twee ouders: jij en je ex. laat DAT een beslissende factor zijn en niet jouw eigen wensen op dit gebied. hoe je het ook draait of keer, als jij voor activiteiten als deze, (waar erg veel discussie over kan ontstaan), zonder overleg je zin doordrijft, roep je problemen op en is het naar mijn gevoel niet meer dan terecht, dat je een flinke tik op de vingers krijgt.

Als je al zoveel negatieve ervaringen met haar hebt dan weet je het eigenlijk al..... het kan dan stilte voor de storm betekenen. Zij pro deo en jij cash moeten betalen geeft haar toch ook aanleiding om jou lekker op kosten te jagen en te dwarsbomen. Misschien kun je haar uitleggen dat alles wat ze onderneemt om je te dwarsbomen zij de kinderen extra belast. Scheiden is al moeilijk genoeg ! Succes en ik hoop dat je nog een fijne vakantie tegemoet gaat met je kinderen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100