kan ik met mijn kids naturistisch kamperen terwijl ex mogelijk dwars gaat liggen?

Ik wil met mijn kinderen naturistisch kamperen.

Nu heb ik een ex die alles aangrijpt om me dwars te zitten. Kan ik gewoon mijn plannen doorzetten of kan dit weer een reden voor haar zijn om weer juridisch te kloten (zij pro deo, ik schok bijna 300/uur)

groeten,
Bas

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Antwoorden (10)

Hoi Bas,
Als jou ex dit op enigerlei uitgelegd kan krijgen als sexueel misbruik of intimidatie zou ik denk ik maar ff een jaartje overslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft zelf al dat je ex alles aangrijpt om je dwars te zitten. Dus reken daar maar op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem dit jaar het zekere voor het onzekere.... zoek iets anders.

Als de storm is gaan liggen, dan kan het altijd nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je kinderen er geen bezwaar mee hebben, om de vakantie op een naturistische camping door te brengen, dan zou ik het gewoon doen.

Je ziet het wel vaker, dat exen er alles aan doen, om de ex partner het leven zuur te maken en dan het liefst door de kinderen op te jutten tegen de ander. Kan echter geen reden bedenken, waarom naturisme fout zou zijn. Geniet dus gewoon van je vakantie en besteed je tijd op een manier, die jij en je kinderen het prettigst vinden. Nogmaals: als de kids er zelf tenminste geen problemen mee hebben.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mijn idee....wij zijn als kinderen (mijn zus en ik) ook op de nodige naturistische vakanties meegenomen, en toen we zo'n jaar of 8-9 werden, vonden wij dat helemaal niet meer fijn - pré-puberale schaamte, misschien?
Ik weet nog, dat mijn (jongere) zusje zei, dat zij geen behoefte had aan al die bungelende lullen.
Het is inmiddels wel bekend dat naturisme niet schadelijk is voor de ontwikkeling van kinderen, dat het niet onfatsoenlijk is en dat het niets te maken heeft met seks.

Ben jij/zijn jullie al eerder naturistisch gaan kamperen met de kinderen? En hebben de kinderen zelf er zin in? Dan zie ik niet wat je ex er tegenin zou kunnen brengen. Is het nieuw voor je kinderen of ziet één van je kinderen een beetje op tegen het kampeeruitje, dan heeft je ex een groter handvat om juridisch te gaan kloten. Dan kan het gemakkelijker gedraaid worden naar een verhaal dat je de kinderen hiertoe zou 'dwingen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naturisme is een levensstijl die niet iedereen hetzelfde ervaart. Met wederzijds respect kom je het verst. Waarom provoceren en de kat op het spek binden. De eventuele gevolgen heb je zelf al geillustreerd. En voor die 300 p/u zou ik het even aan mijn advocaat vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een erg dure advocaat. Hier kost een advocaat eur 160,- excl. Maar dat even terzijde.

Naturistisch kamperen hoort bij een bepaalde levensstijl. Als jullie die al hadden toen jullie nog samen waren, dan zou ik gewoon zo gaan doorgaan. Echter, als dat niet het geval was dan zou ik daar nog een paar jaar mee wachten.

Helaas is het in NL nog steeds zo dat de moeders veel macht hebben. Sommige exen zijn zo rancuneus dat ze alles aan grijpen om de kids bij de biologische vader weg te houden én daar nog ongestraft in slagen ook. Als je ex ook dit kamperen aan grijpt voor haar snode plannetjes, dan zou ik niet verder provoceren. Dat kan het naakt kamperen niet waard zijn, lijkt mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoewel je kinderen misschien geen enkele moeite hebben met een naturistencamping, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het vakantie-idee vooral vanuit je eigen voorkeur is ingegeven.
Ik zou zeggen, doe niet te moeilijk en ga met je kinderen gewoon naar een camping waar ze kleren dragen. Dan heb je geen gelazer en je kunt je hobby dan op geëigende momenten beoefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kinderen zijn vijf en acht, op die leeftijd wordt de keuze voor de vakantie altijd ingegeven door de voorkeur van de ouders. Persoonlijk vind ik campings waar je kleren moet dragen overigens juist moeilijkdoenerij. Dan wordt je wakker in je tent, moet je je daarbinnen moeizaam aankleden, plakkerige kleren aan je bezwete lijf (zo'n tent warmt hard op in Zuid-Frankrijk), naar het douchegebouw, weer uitkleden in zo'n veel te krap hokje, je kleren ergens kwijt moeten waar ze niet nat worden, douchen, afdrogen in dat hokje waar je je kont niet kan keren en dan diezelfde smerige kleren weer aan. Nee, dan naturistisch kamperen: wakker worden, tent uit rollen, lekker even afspoelen onder de openluchtdouche en drogen aan de lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies mijn punt: het is de keuze van Bas, niet van zijn kinderen. Als je graag zonder ex-problemen met je kids op vakantie wilt, zou ik niet moeilijk doen en naar een kledingcamping gaan. Ook al moet je dan de ontberingen van kleding en douchehokjes doorstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is *altijd* de keuze van Bas en niet van zijn kinderen. Als hij naar een naturistencamping gaat (oh help, bloterikken!). Als hij met ze naar een hotel gaat (dat kan toch niet, veel te saai voor de kinderen). Als hij een leuke doe-vakantie met ze doet (levensgevaarlijk!). Als hij een culturele reis met ze maakt (ik ben niet christelijk, dus mijn kinderen mogen zelfs als toerist geen kerk binnen!). Als hij met ze naar het strand gaat (straks krijgen ze huidkanker, of ze verdrinken!). Naturistisch kamperen is net zo min 'moeilijk doen' als al die andere opties. Als die ex een stok zoekt om mee te slaan, valt er altijd wel wat te verzinnen. Hoever moet Bas zich aanpassen? Tot hij de vakantie viert die zijn ex voor hem heeft uitgezocht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn in feite twee aspecten:
1. vakantie met de kinderen
2. vakantie als naturist
De ex vindt, dat deze twee niet gecombineerd kunnen worden. De vraag van Bas is: zou hij het toch combineren, ondanks dat zijn ex (de moeder van de kinderen) daar moeite mee heeft?
Ik zou daarop zeggen, doe het gewoon niet. Wat Bas zelf op vakantie doet, moet hij helemaal zelf weten (sub 2.). Als hij zijn kinderen meeneemt (sub 1.), heeft de moeder van zijn kinderen daar een stem in. Anders wordt de verhouding tussen Bas en zijn ex het heel vervelend voor de kinderen, dat moet je niet willen. ik heb verder geen enkele mening over de alternatieve vakanties die je noemt, maar daarvoor geldt het bovenstaande evengoed. Als de moeder daarmee moeite heeft, moet je daar rekening mee houden. Als Bas die dingen in zijn eentje wil doen, moet hij dat lekker doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zou ik het in een normale situatie misschien mee eens zijn, beide ouders moeten (uit opvoedkundig oogpunt) één lijn trekken in dit soort dingen. Maar die alternatieve vakanties waar je geen mening over hebt noem ik natuurlijk niet voor niets. Wat als de ex *ieder* vakantie-idee van Bas afschiet? Dus gewoon zoekt naar een mogelijkheid om of de vakantie te laten afblazen of juridisch te gaan zitten kloten? Wat moet Bas dan doen? Tegen zijn kinderen zeggen "papa gaat niet met jullie op vakantie"? Of zijn er grenzen aan redelijke aanpassing aan onredelijke eisen van de ex?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom hoef je niet meer op één lijn te zitten richting je kinderen als je het met elkaar oneens bent? Dat is toch het hele idee van op één lijn zitten naar buiten toe, als je het met elkaar eens bent, is dat geen issue. Alleen wanneer je het oneens bent, dan komt dit grotere goed, het welzijn van je kinderen in het geding en moet je je naakte trots wegslikken. Wat Bas dus moet doen, is met zijn ex om tafel gaan zitten om het te hebben over een geschikte vakantiebestemming. Laat haar eerst een bestemming voorstellen, zodat ze niet meer kan stellen dat ze het oneens is met het hele idee van een vakantie. Dan heb je een open gesprek en kun je het over alternatieven hebben. En ik merk dat het een gevoelig punt is, maar als het je kinderen aangaat, trek gewoon een broek aan als dat beter is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo gevoelig is het niet hoor, ik lig niet in scheiding. Mijn punt is alleen dat je bij je antwoord lijkt uit te gaan van een redelijke ex. Eén met wie je überhaupt om de tafel kúnt gaan zitten. Maar hoe moet je omgaan met een onredelijke ex? Eén die zoekt naar mogelijkheden om je zoveel mogelijk geld aan advocaten te kosten, of één die überhaupt probeert te blokkeren dat je met je eigen kinderen op vakantie gaat? De uiterste consequentie van niets doen dat de ex niet goedkeurt, is dan om je kinderen überhaupt niet te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En jij gaat uit van een onredelijke ex, omdat ze erop tegen is dat Bas met zijn kinderen naar een naaktcamping wil gaan (hoewel dit volgens mij nog niet aan haar is gevraagd). Gemakshalve schaar je daar dan ook allerlei andere vakantiebestemmingen bij. Misschien is de ex helemaal niet zo onredelijk, ik weet niet waarvoor zij haar advocaat allemaal inschakelt. Misschien wil Bas zijn kinderen bijvoorbeeld niet naar school sturen, omdat hij gelooft in zelfeducatie. Misschien is het een alimentatiezaak. Anyway, we dwalen van het onderwerp af, kennelijk is jouw advies om gewoon naar de naaktcamping te gaan. Mijn advies is: praat met je ex, voordat je naar de naaktcamping gaat. Als er goede alternatieven zijn, doe dan gewoon iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je mijn antwoord gelezen? Daar staat in wat wél mijn advies is. Overigens ga ik niet uit van een onredelijke ex, ik hou rékening met de mogelijkheid van een onredelijke ex en vraag hoe je daar dan mee om zou moeten gaan. En ik hou niet rekening met een onredelijke ex vanwege iets met naaktcampings, maar omdat Bas schrijft over een ex die 'alles aangrijpt' om hem 'dwars te zitten'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je concrete advies aan Bas dan? ik begrijp wel dat Bas zegt dat zijn ex moeilijk is, maar ik verwacht dat zijn ex hetzelfde over hem zegt. Nogmaals, mijn antwoord op jouw vraag 'hoe om te gaan met een onredelijke ex' is: met haar in gesprek gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat al op deze pagina hoor, heb je niet de moeite genomen de andere antwoorden te lezen? "Ben jij/zijn jullie al eerder naturistisch gaan kamperen met de kinderen? En hebben de kinderen zelf er zin in? Dan zie ik niet wat je ex er tegenin zou kunnen brengen. Is het nieuw voor je kinderen of ziet één van je kinderen een beetje op tegen het kampeeruitje, dan heeft je ex een groter handvat om juridisch te gaan kloten. Dan kan het gemakkelijker gedraaid worden naar een verhaal dat je de kinderen hiertoe zou ‘dwingen’." De keuze of hij het 'juridisch kloten' van zijn ex ziet als reden om helemaal niet te gaan, kan ik niet voor hem maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik heb je antwoord wel gelezen, maar ik zie alleen je meninig over naturisme, geen advies aan Bas of antwoord op zijn vraag.
Dus wat is je advies?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh? In het geciteerde stukje staat sowieso geen mening over naturisme. Ik had hetzelfde geschreven als het om een zeilvakantie ging. En ook het niet geciteerde stukje gaat niet om mijn mening, het punt is juist dat naturisme op zich juridisch niet gezien wordt als schadelijk voor kinderen etc. Mijn advies lijkt me helder: als het gezin gewend is om naturistisch te kamperen en de kinderen hebben er zin in, dan gewoon gaan. Als het gezin niet gewend is naturistisch te kamperen, of (één van) de kinderen ziet ertegenop, dan rekening houden met dat 'juridisch gekloot'. Als de tweede situatie aan de hand is, kan ik niet de beslissing voor Bas nemen wat hij doet met de wetenschap dat 'juridisch gekloot' mogelijk is, dat moet hij zelf beslissen. Is het nu wat duidelijker voor je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom begin ik inmiddels een vermoeden te krijgen dat jij juist je eigen mening over naturisme laat meewegen, en dat je eigenlijk sowieso vindt dat mensen 'gewoon een broek aan' moeten hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus jij zegt: als naturisme in het gezin geen probleem is, is er geen probleem. Lijkt me helder, daarop ziet de vraag natuurlijk niet. Als het wel een probleem is, dan moet je daar rekening mee houden.
Mijn advies is dan: bespreek het of doe gewoon lekker iets anders.
jij geeft in de situatie dat het een probleem is, geen advies. snap je nu dus dat je antwoord vooral een heleboel tekst is, maar niks concreets inhoudt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet waarom je dat vermoeden krijgt.
Of mensen een broek dragen, interesseert me in het algemeen bijzonder weinig. Al vind ik het wel weer vermakelijk, om naar feestjes te gaan waar ze die uitlaten. Ik vind alleen als de stabiliteit van een gezinssituatie aangaat, je er niet moeilijk over moet doen om een broek aan te trekken.
ik heb het gevoel Bas, dat jij eerst eens met je ex in het reine moet komen over de opvoeding van je kinderen, voordat je dit soort triviale problemen zelf probeert op te lossen.
natuurlijk kun je dat niet maken, als je van te voren al weet, dat je ex het er niet mee eens is.
jullie zijn dan wel uit elkaar, maar jullie kinderen (niet alleen van jou, maar ook van je ex) hebben nog steeds te maken met twee ouders: jij en je ex. laat DAT een beslissende factor zijn en niet jouw eigen wensen op dit gebied.
hoe je het ook draait of keer, als jij voor activiteiten als deze, (waar erg veel discussie over kan ontstaan), zonder overleg je zin doordrijft, roep je problemen op en is het naar mijn gevoel niet meer dan terecht, dat je een flinke tik op de vingers krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al zoveel negatieve ervaringen met haar hebt dan weet je het eigenlijk al..... het kan dan stilte voor de storm
betekenen.

Zij pro deo en jij cash moeten betalen geeft haar toch ook aanleiding om jou lekker op kosten te jagen en te dwarsbomen.

Misschien kun je haar uitleggen dat alles wat ze onderneemt om je te dwarsbomen zij de kinderen extra belast. Scheiden is al moeilijk genoeg !

Succes en ik hoop dat je nog een fijne vakantie tegemoet gaat met je kinderen.