Ik zou graag een boek opsturen naar familie. Ik pak het boek stevig in in karton, maar het is geen doos. Is dit dan toch pakketpost?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja. Je hebt briefpost en pakketpost. Pakketpost past niet door de deur. Ik ga ervan uit dat jouw boek ook niet door de deur past, dus dan valt het onder pakketpost.

zodra het binnen de maten van een normale brievenbus gleuf past is het geen pakket post. zou je het dus als ware normaal in een tnt brievenbus kunnen zetten zit je aardig save alleen door het zwaardere gewicht zal je wel meer moeten betalen dan de standaard 44 cent. Dit kunnen ze perfect meten op het postkantoor

Dat mag, mits het boek incl. verpakking (karton) aan de volgende eisen voldoet; ■Maximumgewicht: 3 kg ■Maximumformaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm Is het groter en/of zwaarder, dan valt het onder pakketpost. Ik heb het ook vaak gedaan en het is tot nu toe altijd aangekomen.

Bronnen:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en...

Gewoon nadat je het ingepakt hebt,proberen of het bij je thuis door de brievenbus past. Zo niet,dan valt het onder pakket post,a 6,75 euro verzendkosten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100