Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zou graag een boek opsturen naar familie. Ik pak het boek stevig in in karton, maar het is geen doos. Is dit dan toch pakketpost?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
604

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja. Je hebt briefpost en pakketpost. Pakketpost past niet door de deur. Ik ga ervan uit dat jouw boek ook niet door de deur past, dus dan valt het onder pakketpost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zodra het binnen de maten van een normale brievenbus gleuf past is het geen pakket post.

zou je het dus als ware normaal in een tnt brievenbus kunnen zetten zit je aardig save alleen door het zwaardere gewicht zal je wel meer moeten betalen dan de standaard 44 cent. Dit kunnen ze perfect meten op het postkantoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag, mits het boek incl. verpakking (karton) aan de volgende eisen voldoet;
■Maximumgewicht: 3 kg
■Maximumformaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm

Is het groter en/of zwaarder, dan valt het onder pakketpost.

Ik heb het ook vaak gedaan en het is tot nu toe altijd aangekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist. Ik heb zelf boeken die ik online verkocht vaak gewoon in een grote envelop gestopt, na controle van formaat en gewicht.
Gewoon nadat je het ingepakt hebt,proberen of het bij je thuis door de brievenbus past.
Zo niet,dan valt het onder pakket post,a 6,75 euro verzendkosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft niet, ik heb ook post gelopen, en heel veel brievenbussen voldoen niet aan de maximale afmetingen. Misschien die van jezelf ook niet, en betaal je straks veel te veel! Eventjes (laten) opmeten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding